לתרומות לחץ כאן

אדם שחוזר מאוחר לביתו – האם אשתו תדליק במקומו בזמן?

שאלה:

שלום להרב, שאלה: אשה אימא של ילדים שאני מלמדם שאלה גבי חנוכה אודות הדלקה, שכיון שבעלה עסוק בעבודה ורק חוזר הביתה בשתים עשרה ואז מדליקה בעבורה ובעבורו,מה תעשה גבי הדלקה לילדים שלה? דהיינו לא חושב שהגון להתעורר ילדים להדקלה, ורוצה לדעת מה הדבר הכי נכון לספרדים לעשות. ומזה יש לברר כמה ענינים, אם היא תדליק להם ואם ברכה או בלי שזה יהי הרק לחינוך ושתצא ע"י בעלה בלילה בברכתו, או שיותר נכון שילד הגדול שלא הגיע לבר מצוה ידליק לעצמו ובעבור אחיו עם ברכה לחינוך שלו לדעת המצוה? אם היה מדובר בבני אשכנז היה נראה יותר קל שכיון שכל אחד מדליק לעצמו יש יותר ענין חינוך לתת לילד לברך לעצמו אף שלכתחילה כאשר אפשר שיצא בברכת אביו ורק ידליק, מ"מ כאן מדובר בבני ספרד. נראה שיש לאימא להדליק להם בברכה ושתצא בהדלקה זו איתם בשעה שלכתחילה יש פירסום הנס, והבעל ידליק לעצמו. מ"מ אשמח לשמוע מכבודיכם חוות דעת בזה. ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

ההנהגה הנכונה, לא רק בגלל שיש ילדים אלא בכלל לקיום המצוה, שהבעל יעשה אותה שליח והיא תדליק בזמן גם עבורו, והוא ישתדל לשמוע את הברכות במקום שהותו.

מקורות:

בספר הליכות שלמה פרק ט”ז סעיף ב’ כתב בשם הגרש”ז אויערבך זצ”ל שאדם המגיע מאוחר לביתו צריך למנות את אשתו שתדליק בזמן הראוי להדלקה לכתחילה, וכן כתב בספר חובת הדר פרק א’ סעיף ט’.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל