לתרומות לחץ כאן

השתדלות ללכת בדרך עוקפת כדי שלא לראות חילול שבת

שאלה:

שלום, בעיר שלצערנו נוסעים עדיין מכוניות בשבת. ושומרי שבת, הולכים ברחוב לתפילות ,שיעורי תורה וכו. א. מה ההשתדלות שיש לעשות בפן ההלכתי או ממידת חסידות, כדי לנסות וללכת בדרכים עוקפות שהן לפעמים יותר ארוכות או לא בהכרח סלולות או שיש בהן יותר עליות ומורדות וכו, כדי להמנע רק בחלק מהדרך(אין מצב, שלא לראות בכל הדרך חילולי שבת) מראיית מכוניות נוסעות בשבת. ב.מעבר לתשובה לשאלה הקודמת, האם ישנה חשיבות הלכתית/רוחנית, שייראו ברחובות משפחות שומרות שבת(כשהמשפחות, ממילא הולכות לצרכיהן הרוחניים והחברתיים וכו.)עם כל הלבוש המסורתי, כיפות, טליתות, כיסוי ראש לנשים ועוד. נשמח לקבל תשובות מנומקות עם מקורות. בתודה ובברכה.

תשובה:

שלום וברכה

ברור הדבר שבמישור ההלכתי אין איסור לראות חילול שבת, כך שלהביא מקורות הלכתיים לדיון לא ניתן ואין צורך… במישור ההשקפתי כל אחד יעשה בזה כפי הרגשתו, ובודאי יש לשמר ככל שניתן את תחושת הכאב, כדי שהשבת לא תהיה חול בליבנו. בדיוק ראיתי לאחרונה סיפור של משפחה שקנו דירה ברחוב זבוטינסקי בפאתי בני ברק ופנו לרבי חיים קנייבסקי שליט"א בשאלה מה לעשות שרואים מהחלון כל הזמן חילולי שבת, איך ניתן לגדל כך ילדים?! אמר להם רבי חיים שיתלו וילון… תפרה האשה וילון גדול ויפה ורקמה עליו "לכבוד שבת קודש", ומאז כבר עשרים שנה בכל ערב שבת סוגרים את הוילון… זו חכמה של אשה שגרה במצב כזה ועשתה מעשה מרשים בבית לחדד את הבידול ואת הכאב… צריך להיות יצירתי ולא לוותר על הרגש, בעיקר עם הילדים.

ודאי יש משמעות חיובית לנוכחות ברחוב, אבל כל אחד ירגיש אם זה פוגע בו, או אדרבה, הוא מרגיש כמתתיהו ובניו, וזה ממלא אותו רגשות קודש…

שתזכו להפיץ תורה ויראת שמים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל