הרף ממני ואשמידם – איך מסתדר עם מידת טובו?

רבני בית ההוראה
ח' אלול ה'תשע"ט

שאלה:

שלום רב קוצר המשיג ועומק המושג… כיצד יתכן לאהוב (לא יראה אלא אהבה) את הקב”ה אחרי שכביכול לכאורה רצה להשמיד את עם ישראל ככתוב (דברים ט יד) הרף ממני ואשמידם ואמחה את שמם מתחת השמים ואעשה אותך לגוי עצום ורב ממנו… רב תודות לרב

תשובה:

שלום וברכה

השאלה שלך הזו בעצם נוסעת מהסתכלות שגויה על בורא עולם ומעשיו, ומשני טעמים: אתה מתייחס כאילו בורא עולם כעס כאן כאן בלי שליטה וכביכול שנא את עם ישראל, והחליט להיות בריון השכונה שמחסל את מי שהוא לא אוהב… שים לב, אנחנו מדברים על בורא עולם, אור האין סוף שכולו הטבה, כולו רוחניות קדושה שאין לנו מילים לתארה ולהכילה בכלל וגם זה כבר מקטין… לכן, כאשר בורא עולם סבור שמחמת חטא יש להרוג את כל חוטאי העגל ולהקים ממשה רבינו עם חדש, זו הבנה עמוקה לגבי עצם תכלית העולם ואופן שבו יבואו כל הנשמות העתידיות לתיקונן, וזה כולל אותנו אגב, והאופן בו צריך לקום בית ישראל וכו’ וכו’, הכל מה היא טובת העולם וברואיו, כולל התקנה שתבוא בכך לנשמתם של החוטאים.

שנית, שים לב שהוא רומז כאן למשה רבינו שיתפלל, אם רצה לכלות אותם באמת, לא היה אומר כך, בורא העולם אומר למשה רבינו שהם מחוייבים מיתה כדי שמשה יבין מיד ויפתח בי”ג מידות של רחמים ויכפר את חטאיהם כפי שאכן קרה.

ולעצם הענין, וכי זה נכון לשאול על אותו אירוע כאשר אתה אתה מקבל מנו בכל רגע ורגע נשימה בריאות פרנסה משפחה חיים תורה עולם הזה ועולם הבא??? יש לך הרבה על מה לאהוב אותו…

שנזכה לכל הטוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *