לתרומות לחץ כאן

הרף ממני ואשמידם – איך מסתדר עם מידת טובו?

שאלה:

שלום רב קוצר המשיג ועומק המושג… כיצד יתכן לאהוב (לא יראה אלא אהבה) את הקב"ה אחרי שכביכול לכאורה רצה להשמיד את עם ישראל ככתוב (דברים ט יד) הרף ממני ואשמידם ואמחה את שמם מתחת השמים ואעשה אותך לגוי עצום ורב ממנו… רב תודות לרב

תשובה:

שלום וברכה

השאלה שלך הזו בעצם נוסעת מהסתכלות שגויה על בורא עולם ומעשיו, ומשני טעמים: אתה מתייחס כאילו בורא עולם כעס כאן כאן בלי שליטה וכביכול שנא את עם ישראל, והחליט להיות בריון השכונה שמחסל את מי שהוא לא אוהב… שים לב, אנחנו מדברים על בורא עולם, אור האין סוף שכולו הטבה, כולו רוחניות קדושה שאין לנו מילים לתארה ולהכילה בכלל וגם זה כבר מקטין… לכן, כאשר בורא עולם סבור שמחמת חטא יש להרוג את כל חוטאי העגל ולהקים ממשה רבינו עם חדש, זו הבנה עמוקה לגבי עצם תכלית העולם ואופן שבו יבואו כל הנשמות העתידיות לתיקונן, וזה כולל אותנו אגב, והאופן בו צריך לקום בית ישראל וכו' וכו', הכל מה היא טובת העולם וברואיו, כולל התקנה שתבוא בכך לנשמתם של החוטאים.

שנית, שים לב שהוא רומז כאן למשה רבינו שיתפלל, אם רצה לכלות אותם באמת, לא היה אומר כך, בורא העולם אומר למשה רבינו שהם מחוייבים מיתה כדי שמשה יבין מיד ויפתח בי"ג מידות של רחמים ויכפר את חטאיהם כפי שאכן קרה.

ולעצם הענין, וכי זה נכון לשאול על אותו אירוע כאשר אתה אתה מקבל מנו בכל רגע ורגע נשימה בריאות פרנסה משפחה חיים תורה עולם הזה ועולם הבא??? יש לך הרבה על מה לאהוב אותו…

שנזכה לכל הטוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני חושב שכן ניתנה כאן תשובה ואחדד את הנקודה העיקרית: אין רע יורד מלמעלה, כל אסון, מידת הדין, עונש וכו', הכל לכפרת החוטא וכדי לזכותו בחיי העולם הבא. בעצם כל חיי העולם הזה הם משהו רגעי חולף שהוא פסיק קטן ביחס לחיי נצח, ולכן כל מה שקורה לנו כאן מכוון לשם, וכשם שלקיחת תרופה קטנה מרה כדי לחיות עד מאה ועשרים, היא םפסיק ונקראתצ הטבה ולא חלילה להיפך, כך גם כל עונשי העולם הזה וגם העולם הבא, כל המערכת של העונש היא פסיק ביחס לשכר וההטבה הנצחית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל