לתרומות לחץ כאן

שמירת שלום המשפחה בשבת

שאלה:

שלום רב
אנחנו גרים בחו"ל
שומרי מצוות אורתודוכסים.
לנו בת ובן עם שני ילדים כל אחד.
הבן שומר שבת הבת שהיתה מאוד חולה והתרחקה ממצוות שמירת השבת נוסעת בשבת וגרה במרחק נסיעה אלינו.
הבן עבר לדירה לידינו ויחגוג בע"ה יום הולדת וחנוכת הבית בשבת, הוא מסרב להזמין את אחותו כי היא נוסעת בשבת. הם אחים מאוד קשורים.
האחות הציעה שהיא תבוא אלינו בבקר מה שהיא עושה כל שבת ויחד נצעד לבן.
הבן ואשתו שבדרך כלל באים אלינו לשבתות לאכול אצלינו עם הבת וילדיה מסרבים לבואה של האחות אליהם כי היא נוסעת. אין באפשרותה לישון קרוב אלינו.
איך למנוע את המריבה המשפחתית כי אנחנו מאוד שומרים על שלום המשפחה?האם הצעת הבת מתקבלת? כי היא נוסעת כל שבת לבית הכנסת חב"ד לידה .
בברכה
הורים דואגים לשלמות המשפחה.

תשובה:

שלום רב,

בכדי ליישר את ההדורים, ואת השלום והאחווה במשפחה, יש צורך להבין מה מעיק לכל אחד. ההרגשה שלך שהצורך לעשות את יום ההולדת בצוותה זה הגיוני ומובן לגמרי. כך גם הרצון של האחות להשתתף בשבת המשפחתית לרגל האירוע. הסירוב של הבן להשתתפות אחותו לדעתי אינו נובע מחמת עצם העובדה שהיא נוסעת בשבת. אלא הסירוב נובע מחמת אי רצונו שבגללו אחותו לחלל שבת. כי אם היא באה בגללו לשבת תוך כדי חילול השבת, הוא הגורם לכך, וזה מה שהוא לא רוצה שיקרה. לכן, הפתרון הוא למצוא לבת דירה בקרבת מקום שם היא תשהה במשך השבת, זה לגמרי לא חריג. אלפי אנשים עושים זאת בכל אירוע בכל שבת בכל העולם. או לחילופין, לחגוג את יום ההולדת וחנוכת הבית במוצאי שבת או בכל יום אחר בהשתתפות כל המשפחה, אני מניח שאם האפשרות הראשונה אינה ישימה, והבן יראה את רצון ההורים שכולם יהיו ביחד, זה פתרון מצוין.

שיהיה בהצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל