לתרומות לחץ כאן

עקירת וסת באשה שלוקחת כדורים

שאלה:

אשה שראתה בי' בניסן ואח"כ בי"א באייר ובחודש הבא מי' סיון עד כ' סיון היא לקחה כדורים למניעת וסת, מתי היא צריכה לחשוש לחודש הבא(השאלה היא בין לגבי יום החודש ובין לגבי הפלגה אם נעקר או לא)?
לכאו' שאלה זו נוגע לבערך חצי מהחתנים(כי מי שיום הוסת שלה חל בתוך 12-15 יום שלפני החתונה צריכה לקחת כדורים כדי להספיק לטבול לפני החתונה) שהחתונה יוצא לאחר התאריך שראתה בחודש הקודם ולוקחים כדורים למניעה {ואם כן היה צריך להגיד להחתנים לפני החתונה מה דינם, שאינם יודעים בכלל שיש כאן איזה שאלה!}

תשובה:

שלום וברכה

כדורים אינם מבטלים שום וסת אבל גם לא צריך לחשוש לוסת תוך כדי נטילתם כל שהוחזקו כמועילים, ממילא הוסתות קיימים, אבל בדרך כלל לא נהגו לחשוש לוסתות שהיו לפני החתונה כיון שבלאו הכי הבנות אינן בקיאות לזכור אם זה היה ביום או בלילה וגם לא ממש נותנות את הדעת מתי התחיל כיון שאין להן בזה צורך הלכתי, מתחילים לחשוש לוסתות אחר החתונה למעט מקרים נדירים שיודעים ממש ברור.

יום טוב.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. השאלה היא אם היא צריכה גם לחשוש להתאריך של לאחר הכדורים או לא כיון שזה הגיע עכשיו רק מכח הכדורים
    לגבי החתנים נראה שהיום אומרים לכל הכלות כמה חודשים לפני החתונה לרשום את התאריכים כדי לדעת אם היא צריכה כדורים וכמה, ואפי' אם אינה יודעת איזה עונה, זה סיבה להקל לגמרי?

  2. לפי"ז נמצא דבחודש הראשון לאחר החתונה אין דיני וסתות דהתאריך שלפני החתונה אין בודקין, ושלאחר החתונה הגיע רק לאחר הפסקת הכדורים!
    מה הסברא שאם אינה יודעת את עקרי ההלכות אין צריך לחשוש, הרי אפשר שתקבע?

  3. וסתות דרבנן, וכיון שהיא לא באמת יודעת מתי זה התחיל בדיוק [היא מתייחסת לכמות הרצינית יותר של הדם] וגם לא דקדקה על העונות יום ולילה, זה ספק וסת וספק וסתות להקל. חשוב לציין שעונה בינונית חייבת לחשוש גם אחרי כדורים כיון שלא ממשיכה לקחת בחודש הבא..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל