לתרומות לחץ כאן

האם מחובתי להשלים שעות עבודה?

שאלה:

שלום כבוד הרבנים,

1. עבדתי בשנה שעברה כמורה לא בשעות תקן אלא לפי שעות שאני ממלא בטופס דיווח שעות. מנהל ביה"ס שבו עבדתי אמר לי שעל כל שעתיים-שלוש שאני עובדת שאדווח מספר שעות יותר ממה שעבדתי בפועל (כי השכר לשעה הוא עבור שעת תרגול ואני מורה, כך שנגיע לסכום מסוים). רוב הפעמים שנפגשתי עם התלמידות היו מפגשים של שעתיים או אפילו פחות (שדאגתי להשלים אח"כ לשעתיים). השאלה שלי היא האם יש בעיה של גזל עם זה שהמנהל אמר שאני אעביר שעתיים-שלוש שעות שיעור ובפועל לא נראה לי שאפילו פעם אחת העברתי יותר משעתיים? האם אני צריכה להשלים שעות אלו השנה אם כן כמה (זה קרה בשנה שעברה והשנה התשלום נמוך יותר)?

2. לפעמים אני לא מספיקה להתפלל שחרית בזמן בבוקר. באיזה שלב בתפילה אני צריכה להיות באזור שעת חצות היום כדי שאוכל להתפלל שחרית? וכמה דקות אחרי חצות עוד אפשר לחרוג?

3. שמעתי מישהי מדברת על חברה שלי עם חברה אחרת, ואז אמרתי ש"גם אני מכירה אותה, ואיך היא "תפסה" את בעלה" רוח הדברים שלי הייתה איך מישהי מעדה פחותה חלילה הצליחה להתחתן עם מישהו שיותר שווה ממנה. אח"כ ניסיתי לתקן את דבריי (וזה לא ממש שכנע כנראה) שהיא משכילה ואיכותית וכו'. איך מתקנים לשון הרע כזה?

תודה רבה וחג שמח.

תשובה:

שלום וברכה,

  1. כיון שהמנהל אמר שעתיים שלוש, את צריכה להעביר שיעור במקסימום שצריך. ואם השיעור המקסימלי שהיה נדרש הוא שעתיים – יצאת ידי חובה ואינך צריכה להשלים.
  2. את צריכה לסיים תפילת שמונה עשרה עד חצות.
  3. אם האמירה שלך לא הייתה בצורה של חסרון בשני, וגם הסברת שאת לא התכוונת להפחית מערך הזולת. והשומעת מחליטה לפרש את דברייך בצורה אחרת, אין זה אשמתך.

בהצלחה וחנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל