לתרומות לחץ כאן

סירוק במסרק בשבת / סדר הפרשת תרומות ומעשרות

שאלה:

שלום כבוד הרב
1. בסוף סימן שג -המשנ"ב כותב שמותר לסרק את השיער באופן שלא מכוון להשרת הנימים – זה לא קורה בד"כ שאותו אחד שמסרק שבטוח דעתו לא על השרת הנימין ואם כם האם מותר לכתחילה?
2. תרומות ומעשרות- ראיתי בכמה ספרים אופנים שונים האם האופן שאני עושה הוא טוב לכתחילה :
תרומה גדולה- מפריש יותר מאחוז מכול מה שיש לי ,אח"כ מפריש מעשר ראשון דהיינו עשירית ממה שנשאר ,אח"כ תרומת מעשר דהיינו עשירית מהמעשר הראשון ,אח"כ עשירית ממה שנשאר אם זה מעשר שני או עני, אח"כ אומר הנוסח ,ואח"כ לוקח הכול שם בשקית ושם את זה בפח.
תודה

תשובה:

שלום וברכה

  1. המשנה ברורה מדבר דוקא במסרק רך שאין פסיק רישא שהוא משיר שערות, וגם אין בו עובדין דחול, ורק בזה תלוי הדבר בכוונתו. מברשת שיער רגילה אסורה בלי ספק.
  2. לא זה הסדר הנכון, את המעשר שני לא זורקים אלא פודים, ורק קוראים שם בלי להפרשי בפועל, ואת המעשר עני נותניםן לעניים לא זורקים בפח… ראה כאן בהרחבה על סדר הפרשת תרומות ומעשרות בצורה מדוייקת.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מחילה הרב לא הבנתי
    הרב כתב שקוראים בשם בלי להפריש" בפועל- למה הרב התכוון? עבור מה אני בעצם צריך להפריש בפועל ואיזה מעשר אני לא מפריש בפועל?
    תודה

  2. האם יכול להיות שלא השתמשת בקישור שהבאתי בתשובה? שם הרי הכל מוסבר… תרומה ותרומת מעשר מפרישים בפועל, לגבי המעשר שני קוראים לו שם [לצד צפונו דרומו, תראה את הנוסח בקישור], והוא נשאר בתוך הערימה, ופודים אותו על מטבע, ואת המעשר עני נותנים בפועל לעניים, לא זורקים בזבל…. במקביל ניתן לסכם עם גבאי צדקה שאתה רוצה לקנות ממנו את המעשר עני ולתת את שוויו בכסף לגבאי צדקה.

  3. שלום כבוד הרב
    קראתי את הקישור אך לא הבנתי בפועל מה מפרישים ומה לא, איך בדיוק מפרישים תרומת מעשר ולא מפרישים מעשר ראשון הריתרומת המעשר היא עשירית מן המעשר הראשון אז איך בפועל זה קורה?
    תודה

  4. כיון שקראת שם, זה נחשב שהפרשת מעשר ראשון, רק אתה לא מוציא אותו בפועל, ולכן התרומת מעשר מתייחסת אליו. תלמד לאט לאט עד שתשלוט בכל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל