לתרומות לחץ כאן

ביקשה ברכה מרב שדרש סכום גדול!

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים
אשתי ביקשה ברכה מרב ולא ידעה שזה קשור בפדיון נפש הרב אמר לה שתיתן 20.000 שקל היא הייתה בהלם ולא ידעה מה להגיב והיא לא עושה דברים כאלה בלי בעלה מרוב לחץ בשעת מעשה היא אמרה לו שהיא תחשוב ובסדר כעת היא חוששת לא לשים את דבריה היא מבולבלת מאוד האם היא חיבת לקים את מה שאמרה בסדר שהיה בשעת לחץ ובלי מחשבה ומרוב בילבול

תשובה:

שלום רב,

ראשית לא הבנתי מה הבעיה, היא אמרה שהיא תחשוב. היא לא אמרה שהיא תתן. אז בכל מקרה אין כאן נדרי צדקה. שנית. זה לא צדקה אלא ניסיון לגזל שערורייתי תוך כדי ניצול מצוקות רגעיות של אנשים, והיא יכולה להיות רגועה. סיבה נוספת יש להדגיש. שסכום כזה אישה ודאי אינה יכולה להחליט על דעת עצמה לתרום, ולכן גם אם היתה מבטיחה לו באופן ברור, וזה היה צדקה, הבטחה זו אין בה ממש משום שאין זה בסמכותה להחליט לתת סכום כזה לצדקה, וכפי שאתה כותב כאן שדברים כאלה היא אינה עושה בלי בעלה.

באופן כללי, היא יכולה להיות רגועה וגם רצונה בברכה מרב, שתלך לרב אחר שיש לו גם יראת שמים ולא רק אוהב בצע! ובנתיים היא יכולה להגיע לבית הכנסת בשעה שהכהנים מברכים את העם, ומה לך גדול מזה כשהקב"ה בכבודו ובעצמו אומר לכהנים: ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל