לתרומות לחץ כאן

מותר להסתפר ביום העצמאות?

שאלה:

שלום האם אפשר לסמוך על התשובה של הרב ניסים להסתפר ביום העצמאות {שו"ת יין טוב סימן יא} אשמח לביאור תודה רבה

תשובה:

אין לסמוך כלל וכלל. רוב גדולי הפוסקים בדורות האחרונים מכל החוגים והזרמים אשכנזים ספרדים ודתיים לאומיים [כמו הרה"ר רבי אברהם שפירא, ומשנהו לראשות ישיבת מרכז הרב רבי שאול ישראלי] נקטו בפשטות שאסור להתגלח ואין שום יכולת בדורות האחרונים לקבוע יום טוב מדעתנו ולבטל בכך את דיני האבלות שנקבעו בשו"ע בהל' ספירת העומר! הנושא הזה מאוד מורכב, אין לנו בכלל סמכות, וגם כלל לא היה משהו מאוד משמעותי מבחינה הלכתית ביום זה, רק הכרזה בעלמא ותחילת המלחמה, שום נס לא היה ביום זה וכו' וכו'. ואין להקל בענין זה כלל וכלל.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום וברכה.
    מה מקור דבריך שמו"ר הרב אברהם שפירא זצ"ל אסר להתגלח?
    עיין בספר 'שחר אהללך' של הרה"ג אריאל אדרי שליט"א דיין בבית הדין באשקלון, חלק ג סימן לו ס"ק ב שם מביא ששמע בשם מו"ר הרב אברהם שפירא זצ"ל שיש להתיר גילוח ביום העצמאות, וכך הובא בספר הרבנות הראשית עמ' 878.

  2. בס"ד

    וכן הוסיף שרבים מגדולי רבני הציונות הדתית התירו להתגלח ביום העצמאות ולא כנאמר בתשובה לעיל, וביניהם הרב שלמה גורן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן ועוד…

  3. כך סיפר לי תלמיד חכם ששאלו. אבל האמת כי אינני מייחס חשיבות רבה לשמועות כאלו ואחרות, העיקר הוא שאנחנו לא יכולים לחדש ימים טובים מדעתנו, ועל פי סברא הלכתית מקובלת אין מקום להתיר את הדבר, וכן החמירו בזה רוב גדולי הדור, וכל אחד יעשה בזה כפי הוראות רבו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל