לתרומות לחץ כאן

שלום בית – כיצד דנים על נושא ללא מריבה?

שאלה:

שלום וברכה!
אנחנו זוג 4 ילדי ב"ה לאחרונה נוצרה בעיה מסוימת ואיני יודע כיצד לפעול
מאז שהתחתנו ההיתי מעשן נרגילה על בסיס כמעט יום יומי יום כן יום לא ולאחר שנתיים נחשפתי לכתבה שמדברת בגנות הדבר הזה ואז הפסקתי כליל פשוט זרקתי אותה באותו יום מבלי שום קושי כלל ואפי' תחושת שמחה שאני שולט על עצמי…
לפני כפחות משנה הרגשתי געגוע ופשוט הלכתי לקנות נרגילה חדשה ומאז אני מעשן 3 פע' בשבוע פחות או יותר
לאחרונה אשתי דברה איתי על כך שזה לא בריא..וראתה אני לא מעוניין להפסיק לעשן אוליי למעט ואפי' זה עושה הרגשה טובה ככה בערב מבלי להפריע לזוגיות אחרי שהיא הולכת לישון מרצונה.
לפני כשבוע שוב דיברה על הנושא ואף הגדילה לומר שהריח מפריעה לה אז אמרתי לה שאני יעשן מחוץ הבית כך שהריח לא יפריע לה ואז היא התחליה לאיים שאם לא אפסיק היא תזרוק לי את הנרגילה לפח ואז אמרתי לה בכעס שאני אקנה חדש ושוב איימה אני אקנה פאה בטענה שאם לך קשה אז גם לי קשה ואז חתכתי את השיחה בכעס והלכתי לישון (הרגשתי פגוע מאוד ושאין מה להתקדם בשיחה רק יותר גרוע).
אתמול לאחר שאשתי הלכה לישון רציתי לעשן כמובן מחוץ לבית והנה אני רואה שהנרגילה לא קיימת היכן שהייתה (באותו רגע התמלאתי בכעס נורא ובתחושת תסכול) העדפתי ללכת לישון בבוקר אף לא לומר מילה אחת עד שאחשוב ואתייעץ מה ואיך לעשות.
אגב אני באמת בעלה שמתמסר לה והיא אינה מכחישה זאת….
השאלה היא מה עושים וכיצד מגיבים וכו' …..
האמת שמאוד קשה לי עם זה שאין אני יודע עם מחר בבוקר תאיים על עוד משהו ותבצע ומי ישורינו …
תודה רבה על כל הסבלנות לקורא מכתב זה

תשובה:

שלום ידידי,

נראה שפשוט בחרתם בדרך הלא נכונה… אשתך ודאי צודקת שעישון אינו בריא וגם מפריע לסביבה, אתה גם צודק שקשה להמנע מעישון למי שרגיל בכך, תשבו תדונו בנחת, איך עושים שכולם יהיו מרוצים, אפשר לעשות זאת במקום אחר, אפשר להפחית בכמויות, העיקר תראה לה שאתה בא לקראתה בנעימות, מתנצל בפניה בנעימות קשה ומתייעץ איתה כיצד להגמל וכו'. הכל מתוך שיתוף ואהבה, השיח אף פעם לא צריך להיות מתוך כעס ומריבה. כל נושא אפשר לפתוח על השולחן ולדון בו בנעימות. אם תראה לה שאתה רוצה לבוא לקראתה היא תתרכך ותבין.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל