לתרומות לחץ כאן

תערובת כלים במטבח

שאלה:

ערב טוב כבוד הרב
היו לי כמה ספקות במשך שבועות או חודשים לגבי סכו"ם שנפלו על השולחן מחשב שלי, לאחר שנפלו מהספל תה חם או ממאכל.
אני לא זוכר אם השולחן היה נקי, הצטברו לי כמה וכמה כלים כאלו שהנחתי בצד, אולי כדי שאוכל לשאול עליהם בעתיד. עבר הזמן, ואולי חלקם נעלמו, לא יודע אך נראה לי שאולי כמה. כנראה התערבבו עם הכלים האחרים שלי.
יש לי אולי איזה 6 כלים מכל דבר, ממזלג כף וכו', זו הערכה שסביר להניח לא מדויקת, אך כך אני חושב, ואולי המידע חשוב.
גם, לא זוכר אם הכלל שסתם כלים אינם בני יומם קשור לנושא (אם יש כזה כלל, לא בטוח), אך אולי אם השולחן נחשב ככלי כזה, אז בזמנו אולי ידעתי אם הוא בן יומו או לא (בן יומו, כלומר אם אני צודק אז הכוונה שהשתמשו בו לבשר או חלב ב-24 שעות האחרונות) או שהסכו"ם בן יומו, אך דחיתי את השאלה, ועכשיו לא זוכר. אז אולי זה מידע חשוב לפרט לצורך ההלכה, שפעם אולי ידעתי.
א' . האם צריך להגעיל את הכלים?
ב' – אם השתמשו בצלחת מרק שלי במיקרוגל שההורים משתמשים בו לבשר וחלב (לא לפי ההלכה אם יש כזו אפשרות לבשל במיקרו גם בשר וחלב בנפרד, בצורה מסוימת, אני לא יודע או זוכר אם יש אפשרות, אני רק אומר למקרה שהמידע חשוב), ואז אני השתמשתי בצלחת מרק הזו למאכלים אחרים רותחים עם סכו"ם משלי, מה דין הצלחת והסכו"ם?
ג' – ואם השתמשו בצלחת מרק שלי לחמם להם מרק במיקרוגל ההוא (מרק שהוכן בסיר שלהם שלא יודע מה דינו) מה דין הצלחת, וגם מה דין הסכו"ם שלי, אם השתמשתי בסכו"ם לאחר מכן לצורך אכילה מהצלחת מרק הזו מאכלים רותחים?

ג' – אם השתמשתי בסכו"ם שנפלו על השולחן, ובסכו"ם שהשתמשתי בו לאכול מהצלחת מרק שהיתה במיקרוגל כנאמר למעלה, לצורך בישול במחבת וסיר שלי, אז מה דינם של המחבת והסיר?
ד' – ואם השתמשתי בתבלינים שלי לצורך תיבול בסיר ומחבת שלי, מה דין התבלינים?

תודה רבה רבה כבוד הרב, שנה טובה ומבורכת גם לך.

תשובה:

שלום וברכה

  1. לא הבנתי מה הבעיה בכלים, נשמע סתם לחץ מיותר.
  2. אם השתמשו במיקרוגל לחלב ובשר באותה צלחת היא טעונה הכשרה. כדי להשתמש במיקרוגל גם לחלבי וגם לבשרי צריך שהמאכל עם הצלחת יהיו עטופים הרמטית בשתי עטיפות [ולכן זה לא מומלץ כיון שהרבה פעמים זה נפתח].
  3. הצלחת כאמור טעונה הכשרה, לגבי הסכו"ם יש להקל, כיון שאולי לא היה בן יומו וכרגע ודאי אינן בני יומם.
  4. לא הבנתי מה הבעיה בכך שסכום נופל על שלחן.
  5. אין בעיה בתבלינים.

יש לעשות הכל כדי שלא יהיה תערובת של כלים במטבח!

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב! בוקר טוב
    אולי לא הבנתי את תשובת כבוד הרב: "אם השתמשו במיקרוגל לחלב ובשר באותה צלחת היא טעונה הכשרה." הצלחת שהוכנסה היה בה מרק או בשרי או חלבי או פרווה, לא בשרי וחלבי יחדיו (כבוד הרב התכוון בתשובה למצב שהוכנס גם בשרי וחלבי לצלחת וחומם במיקרו?)
    שהוכן בסיר כלשהו שאולי צריך הגעלה כי לא השגחתי מה אמא שלי עושה בו, אם הכל לפי ההלכה. אך היא כן מקפידה לבשל בסירים נפרדים לבשר וחלב, אך נראה לי שבעבר הטבלנו אותם אך לא הגעלנו אותם מחוסר ידע אולי, כך שאולי הם טרפים.
    אך הם משתמשים במיקרוגל לבשרי, או חלבי, לא נראה לי שבאותו זמן ביחד (אולי, ה' יודע) אך לא נראה לי.
    תודה שוב כבוד הרב, יום טוב

  2. גם אם זה לא באותו הזמן אבל זה באותה יממה או שיש התזות [מצוי מאוד] זו בעיה. אתה תשתמש רק עטוף בשתי עטיפות הרמטיות.

  3. תודה רבה כבוד הרב
    מה הכוונה שתי עטיפות הרמטיות?
    והאם מותר לקחת כלי הרמטי (אם יש כזה, צריך לבדוק) שמותר לחמם בו במיקרוגל (מקווה שעשוי מחומר שלא מסוכן לחמם איתו אוכל), למלא אותו אוכל, לסגור אותו, ואז לשים את הכלי הזה בכלי נוסף שניתן לחמם בו במיקרוגל רק שהכלי החיצוני יהיה גדול יותר מהפנימי, כך שאוכל לסגור את החיצוני וכך אולי זה נחשב כעטוף פעמיים?
    תודה רבה כבוד הרב ולילה טוב

  4. זה בסדר גמור. אפשרי גם שהחיצוני יהיה ניילון, אבל העיקר לא לחמם יותר מידי, בחום רב האדים גורמים לפקיעת העטיפות, וזו כבר בעיה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל