לתרומות לחץ כאן

מה סדר הכי טוב ללימוד הלכה למתקדמים

שאלה:

שלום לכבוד הרב,

שאל לי בחור הלומד סוגיאות הדרושות לרבנות, שאני לפעמים עוזר אותו ללמדו ביחד משהו, האם עדיף לו להקדיש זמן הלימוד שלו בב' סדרים דהיינו כגון שילמד לדוגמא הלכות נדה בבוקר ובצהריים, ובשאר זמנים שפנויים לו ילמד משהו שירצה כגון דף יומי או משנה ברורה יומי וכו', או שילמד הלכות נדה בבוקר (מדובר בלימוד הפרק כראוי בש"ס וראושנים קודם ואח"כ טור וש"ע ושו"ת) ובצהריים ימשיך בסדרו של דף יומי בעיון? מה שמסופק לו שאם ימשיך ללמוד ככה יקח לו כפול הזמן, ומאידך גיסא דואג שאם יפסיק לימוד דפי יומי (בעיון) לא כ"כ טוב כי יחסר לו ידיעה בסיסית בהרבה חלקים שבש"ס שיהיה צריך לו מאוחר בהלכות אחרות לדעתם, ולכן שאל מה יותר טוב?

סיפרתי לו שבזמן שלמדתי בכולל לרבנות היה לימוד יום שלם בדבר א' דהיינו בוקר וצהריים בלימוד האותו הלכה כגון נדה. וכך נראה שאפשר לדעת יותר טוב. הוא הסביר מה שדואג שאם ילמד קצת קודם תפילה הדף יומי ויסיים הדף בלילה אחרי הסדר שלא יהיה הבנה כ"כ ברורה, חוץ מן אונסים ודברים הבאים שמונעים ללימוד ראוי בבוקר ובלילה כגון לא קם בזמן או שידוך בלילה וכו', מ"מ מודה שזה לא העיקר למטרה שלו עכשיו.

אשמח לשמוע חוות דעת שליכם על זה.

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

קשה להשיב על כך, זה מאוד תלוי בסגנון של האדם. יש אנשים שלימוד קטוע של כמה נושאים מקשה עליהם, והם לא זוכרים מספיק, ויש אנשים שקשה להם כל היום להיות בדבר אחד. לכן הכי חשוב למצוא את הדרך מה נותן לך יותר סיפוק ושמחה בלימוד, הסיפוק והשמחה הם המבטיחים שאדם יצליח בלימודו ויתמיד בו לאורך זמן.

כמו כן ניתן לעשות דרך אמצע, כמו לא להשקיע את כל אחר הצהריים ללימוד גמרא, אלא לחלקו לשנים, הכל לפי מה שטוב ומועיל לאדם באופן ספציפי.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל