לתרומות לחץ כאן

דכאון, חרדה… מה עושים עם השידוכים?

אני סובלת מהפרעות נפשיות. OCD, הפרעת חרדה, חרדה חברתית, דיכאון וטריכוטילומניה [ תלישת שיער כפייתי ]. בשנה האחרונה המצב הנפשי שלי הידרדר עד לכדי אובדנות. הייתי מתפללת שחרית ואיבדתי את הטעם בכך. כל כך קשה לי נפשית לאסוף את עצמי לחזור לקום מוקדם כדי להתפלל וכל מה שבא לי זה לישון יותר. אני לא יודעת מה לעשות. איבדתי טעם בהמון דברים ואין לי מוטיבציה לשום דבר. אני מנסה טיפול אבל זה לא עובד ורוצים להביא לי כדורים ! הדבר הזה, בלי קשר לפסיכיאטר או לא, יפגע לי בשידוכים ואז אני עוד יותר מדוכדכת. מה אני יכולה לעשות לגבי זה? מה הפתרון ? מה אפשר לעשות? תודה…

תשובה:

שלום רב

קראתי בכאב את הצער שלך, אבל יש לך ממש טעות בסיסית… את לאלוקחת כדרים כי זה יפגע בשידוכים… כדרים זה דבר שעושים בצינעה בית, אבל ההתנהגות שנגזרת מהקשיים שלך היא בפרהסיה גדולה. את חושבת שאנשים לא רואים את החרדות שלך הדכאון וכו'? זה מזיק לשידוכים פי כמה וכמה!!! ברור שאם את רוצה להנשא אי פעם עליך לטפל בעצמך ולתפקד בצורה סבירה כמה שניתן,זו הדרך היחידה להשתלב בעולם הזה.

כמו כן חשוב לדעת, כדורים אינם דבר סופני, מאוד מצוי ואני גם מכיר כזה סיפור אצל אחד מידידי שסבל מחרדה חברתית, שלאחר טיפול בתרופות תקופה מסויימת אדם מתרגל לחיות בחברה והחרדה נעלמת, ואז הוא יכול להגמל לאט לכאט מהתרופות בהתייעצות עם רופא כמובן. כך שלא חקרה שום דבר רע מכך שתטפלי בעצמך תקופה מסויימת כמו שצריך ובעזרת ה' לאחר שתעלי על דרך המלך תוכלי להנשא וכו'.

בהצלחה רבה מאוד ורפואה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל