שלום וברכה.
רציתי לשאול לגבי התרת נדרים של יום שישי בבוקר שיש עשרה אנשים ויותר, אבל הרב לא יודע מה הנדרים של כל הקהל, האם כשהאדם מכוין לצאת ידי הנדר (לבטלו) ויש לו גם פתח, האם זה מספיק לבטל הנדר, או שצריך לומר לחכם עם שלושה?
תודה רבה.
תשובה:
שלום רב
התרת נדרים כללית מועילה רק לנדרים ששכחנו אותם, נדר שאתה זוכר חובה לפרטו לפני אחד המתירים, ובלי זה לא מועילה התרה. ראה שו"ע יו"ד סי' רכח סעי' יד.
ואם אדם אמר לעצמו בלחש לפחות פעמיים ואף אחד אחר לא שמע, שהוא אינו קונה יותר בחנות מסויימת, וכעת הוא רוצה לקנות שם, האם זה נחשב בכלל נדר וצריך בעבורו התרה?
ב. ואם צריך שלושה, האם קרוב כגון אח או אב, יכול להצטרף לשלושה?
תודה רבה.
זה לא קבלה טובה בדוקא..
קרוב מצטרף, אבל בעל עבור אשתו לא.
והאם ארוס גם יכול להצטרף או שהוא כמו בעל שלא יכול להצטרף לאשתו?
תודה רבה.
מה שאנחנו קוראים היום ארוס זה שום דבר, זה נקרא שידוכין בלשון התלמוד, ואין כל קשר משפחתי ביניהם עד נתינת הטבעת.
השאר תגובה