לתרומות לחץ כאן

ליקויים רבים שהתגלו בדירה שכורה

שלום כבוד הרב,

ב-1 ביוני 2015 שכרתי דירה חדשה למראית עין ראשונית הכל היה תקין. אחר כך, אחרי שחתמנו על חוזה התגלו ליקויים רבים… נזילה מהאסלה, חבלי כביסה בלויים מאוד, חלון שאיני פותחת כי אין רשת, קילופים בכל תקרות הבית וסדקים בקירות. החל מה-2 ביוני אני מנהלת משא ומתן לגבי כל הליקויים כל פעם מחדש מובטח שיתוקנו היום ומחר והיום… כמו כן מאז עברו חודשיים וחצי. הכל מתועד כולל מספר דברים שתיקנתי ושילמתי בעצמי ונאמר שישלם לי אותם. כמובן שכלום לא קרה. כמו כן את הגז והחשמל אני משלמת, אני אמורה לשלם גם ארנונה ומים אך מכיון שטרם סידר את הליקויים בבית לא העברתי על שמי ארנונה ומים. אני ובעלי כבר לא מוכנים לנהל איתו דין ודברים בנושא הודענו לו שירצה שיבוא ויקח מפתח לתקן. מה עליי לעשות כבוד הרב? תודה.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

דברים שהוא אמר לכם לתקן והבטיח לשלם ותקנתם, אתם רשאים לקזז מדמי השכירות, אינכם צריכים לרדוף אחריו.

לגבי דברים שלא הגעתם לעמק השווה, אתם יכולים לתבוע אותו בבית דין. יש לציין שלא את הכל חייב המשכיר לתקן, אם הוא לא היה תקין כאשר נכנסתם לדירה. רק מום נסתר שלא הייתם יכולים להבחין לפני ששכרתם את הדירה ושנהוג שהשוכרים מקפידים על מום שכזה. וכן גם במום גלוי שהוא תקין ברוב הדירות בעיר.

מקורות:

לעניין מה נחשב למום עיין שו"ע חו"מ סי' רלב סעיף ו. לעניין דברים שהמשכיר חייב לתקן גם אם הוא לא היה תקין מלכתחילה עיין ערוך השולחן חו"מ סי' שיד סעיף ב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל