שלום וברכה. ישנה הלכה שאחרי תשמיש המיטה צריך ליטול ידיים. אם בן אדם כבר קרא ק"ש ולא רוצה לא לאכול ולא לשתות אלא מיד נרדם אחרי תשמיש המיטה, האם בכל זאת יש ענין ליטול ידיים?
תודה
תשובה:
שלום רב.
אכן כן, בשו"ע סי' ד מבואר שיש ליטול ידים לאחר תשמיש המיטה וראה משנה ברורה שם שיש סוברים שיש ליטול ג' פעמים לסירוגין.
אמנם דעת הרב אליעזר מלמד בשמחת הבית וברכתו פ"ב הי"ז – שלמעשה אין חייבים לנהוג כך, והרוצים להמשיך לישון רשאים. והנימוקים הם: א. הראשונים לא הזכירו שצריך ליטול ידיים. ומ"ש השו"ע שם ליטול ידיו אולי דיבר במי שקם אח"כ לענייניו, אבל מי שממשיך לישון, יצא בנטילת ידיים שאחר השינה. וכן כתבו האחרונים. וכן הרב ערוסי בטהרת משה ג, יז. וכן במנחת גדעון בשם הרב מאזוז. והרב יוסף משאש במים חיים ח"ב, א, ג כתב שלא נהגו ליטול ידיים אחר תשמיש. ומעניין שבכה"ח סופר לא בסימן ד ולא בסימן ר"מ הזכיר נטילת ידיים קודם ואחרי תשמיש
שלום לרבנים מדוע בפוסקים מצוין נטילת ידים ללא כלי אחרי תשמיש מה הנ"מ ללא כלי או עם כלי ?
בכל נטילה משום רוח רעה כמו אחרי ציפורניים וכדומה, יש צורך בכלי, כאשר מדובר רק ברחיצה לצורך נקיות אין צורך בכלי, יש מקרים בהם יש מחלוקת האם הנטילה היא משום רוח רעה או משום נקיות.
השאר תגובה