לפי הספרדים,מאכל שרובו יבש וקצת לח,אך הוא חפץ שיתאדה הרוטב כי הוא אוהב כך,האם זה אסור לחמם בשבת?
תשובה:
שלום רב.
אם הלח ניכר לעצמו ואינו נבלע ביבש, אסור אף אם זה מתאדה ונוח לו בכך, אלא אם כן יש ממש מעט לח שאינו ניכר, ויש מקילין בקרח שעל גבי חלה אף אם הוא ניכר לעצמו.
מקורות:
לגבי חלה קפואה כתב הגרש"ז אוירבך זצ"ל במכתב שבסוף הספר מאור השבת חלק ב' לא,ג שאין להניחה על גבי הפלטה אף שהמים ששם מתאדים והולכים, וכן דעת המנחת יצחק בחלק ט' סימן ל"א ועוד פוסקים, וגם הפוסקים שהקילו בזה רק מפני שאין הקרח עומד לעצמו אלא מתבטל לחלה, וראה במאור השבת סימן ח' סעיף ל"ח שהאריך בדעות הפוסקים בענין זה. ועיין עוד בשו"ת עטרת פז חלק א' אורח חיים סימן י' ענף א' שהקיל בזה יותר.