לתרומות לחץ כאן

חיוב וועד בית לפי שפתח כניסה נפרדת מהחצר

האם שכן שגר בקומת כניסה יכול להפסיק לשלם ועד בית בעקבות כך שחסם את דלת כניסתו מהבנין והוא כרגע משתמש רק בכניסה הפרטית שיצר לעצמו מהרחוב?
(יש לציין שמערכת הדוודים הינה משותפת ומשאבת הדוודים של המערכת הסולרית לוקחת חשמל מכלל הדיירים, כמו"כ מערכת הביוב שנמצאת בחצרו של הנ"ל היא משותפת וכשקורה תקלה כל הבנין שותף לה)

תשובה:

שלום רב,

אין לו אפשרות להיפטר מתשלומי וועד בית באמצעות הכניסה הפרטית. הוא יכול לדרוש להפחית לו מה שהוא חוסך לבניין בכך שאינו עובר דרך הכניסה הרגילה, כגון חשמל למעלית או אם עכשיו יהיה מספיק לנקות פחות, אבל בדרך כלל לא הוא לא חוסך שום דבר.

מקורות:

יש מחלוקת בין הדיינים בנושא זה אם יש אפשרות להתנתק ולהיפטר מהשתתפות בהוצאות. דעת הגר"י סילמן שליט"א והגר"מ שפרן שליט"א שאין אפשרות אלא להיפטר ממה שחסך (עיין עלון המשפט גליון 42 עמודים 5-6 תשובה ה וגליון 44 עמודים 5-6 תשובה ה). דעת הגר"נ נוסבוים שליט"א שיש אפשרות להתנתק, אבל לפי דעתו לא מועילה התנתקות רק מהסקה מרכזית, אבל בהוצאות חשמל וניקיון חייב – לפי דעתו – אף מי שהייתה לו כניסה פריטת מהתחלה, כיון שהוא נהנה לעתים רחוקות כשהוא זקוק לעלות לגג לבקש דבר מהשכנים (עיין עלון המשפט גליון 43 עמוד 8).

באיזורים שמתגוררים גם חילונים החוק קובע. לפי החוק אין אפשרות להתנתק במקרה כזה שעדיין הוא צורך חשמל דרך השימוש במשאבה. לפי פסק בית משפט המחוזי בירושלים (ע"א 6217/05) האפשרות לדרוש ניתוק מתשלום הוצאות היא רק אם נפרדים פיזית ואם אין שום צורך מעבר, לא פתח חירום ולא שעוני חשמל מים וגז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל