לתרומות לחץ כאן

סירוס חתולים / שינוי מקום בטלית ותפילין

שאלה:

שלום הרב,
שתי שאלות.
1. יש לי שני חתולים, חתולים וחתולה שאימצתי מהרחוב. החתולה מעוקרת מהרחוב והחתול לא מסורס, כך שיוצא כרגע שהוא תוקפני כלפי החתולה ומטיל מימיו בכל מקום. אני יודע שאסור לסרסו, מה הפתרון אם כך? לשחררו, למרות שהוא עלול למות ברחוב משום שהוא אצלי מאז שהוא גור והוא לא מכיר את הרחוב, ולמסור לאמצו אף אחד לא ירצה כי הוא חתול רחוב פשוט.
2. נכתב במשנה ברורה שאם פשט את טליתו ומתכוון לחזור להתעטף בה אינו מברך, גם אם שינה את מקומו – האם זה גם תקף אם התעטפתי בשחר בבית בטלית והנחתי תפילין ואז הסרתי אותם על מנת ללכת לבית הכנסת – במצב כזה לברך על הטלית או לא?
על התפילין ידוע לי שכן מברכים.

תודה הרב

תשובה:

שלום וברכה

על סירוס החתול ראה כאן. זו אכן בעיה. ומכל מקום מותר לך לשחררו, אינני חושב שימות הגם שיתקשה קצת, כמו כן ניתן למוסרו לעירייה שתטפל בו.

לגבי הטלית והתפילין, ככל שהיתה דעתך לכך מתחיל שינוי המקום אינו הפסק, ראה משנה ברורה סי' ח ס"ק לד [אינני יודע חילוק בענין זה בין ציצית לתפילין], אבל למה בעצם אתה מסיר אותם? תלך כך לבית הכנסת, ואדרבה יש בזה הידור גדול על פי סוד לצאת מעוטף בטלית ותפילין מהבית לבית הכנסת [כמו כן יש הרי חולקים בכל הנושא הזה כמבואר בשו"ע שם סעיף יג, ולמה להכנס למחלוקת וספק ברכות בחינם].

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל