לתרומות לחץ כאן

אירוח אצל חילוניים בשבת

שאלה:

שלום וברכה,

בעבר שאלתי האם יהיה מותר לי להתארח ולאכול אצל חילוניים בשבת (כל המשפחה הולכת להתארח שם ואין לי מקום אחר להתארח בו) והשבתם לי שזה בסדר למרות שאני יודעת שהמארחים יחללו שבת בשבילי בפעולות כגון: פתיחה וסגירה מקרר שיש בו מנורה ועוד.. לדעתי הם גם מנתקים את הפלטת שבת בסוף הארוחה מהחשמל.
עדיין הנניין די מדאיג אותי , אשמח לדעת על איזו הלכה אני יכולה לסמוך.

עוד דבר אין לי דרך לקדש שם על היין מבלי להעליב אותם ומדובר ביין נסך. האם אני יכולה כשאני חוזרת הביתה בסוף האירוח לקחת רביעית יין לקדש ולשתות שיעור?

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

הפתיחה והסגירה של המקרר לא נעשים ספציפית בשבילך הם בלאו הכי עושים זאת לצורך עצמם [הם הרי גם אוכלים], והסברנו מדוע אין בזה איסור הנאה [בדיעבד אחרי שעשו], מה שמכבים את הפלטה אני מניח שזה גם לא בשבילך, הם עושים זאת עבור עצמם [אם הם מניחים פלטה רק בשבילך ואת גורמת להם את הכיבוי הזה, זו באמת בעיה]. חובה לעשות קידוש, אבל למה לא תעשי זאת לפני שאת יוצאת אליהם? את הולכת לפני שבת? כמו כן בשעת הדחק ניתן לעשות קידוש על החלות, פשוט במקום הגפן מברכים המוציא, אבל ברכת הקידוש נאמרת על החלות.

מה שאותי יותר מטריד זה מה גורם לך להיות בטוחה שהאוכל כשר? נושא של בשר בחלב, הכלים המוצרים וכו' מצריך הרבה ידע ואכפתיות, את בטוחה שהכל כשר שם?

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל