לתרומות לחץ כאן

שירי אהבה

שאלה:

שאלתי רב על שמיעת שירי אהבה, הוא אמר שיש בזה בעיה מצד הנושא של הקדושה, הבנתי את הבעיתיות של העניין בנוגע לגברים, אבל לא הצלחתי להבין למה בשביל נשים זה בעייתי? אשמח מאד אם הרב יוכל לפרט לי מעט בנושא כדי שאוכל ליישב על ליבי את ההשקפה האמיתית בעניין.
כמון שמדובר על שירים ללא ניבול פה חלילה,
לדוג' אני אוהבת לשמוע את השירה והביצוע של עומר אדם אבל רוב השירים שלו לא נחשבים כשרים, מאידך אני יודעת בעצמי שזה לא משפיע עליי לרעה מפני שאני חושבת רק על בעלי ומתעוררת באהבה אליו בלבד, אם כן איפה האיסור?
תודה רבה תזכו להגדיל תורה!!

תשובה:

שלום וברכה,

המציאות הזו שאדם מרגיש שהשיר בעצם אמור לגבי בן זוגו היא נדירה למדי.

באופן רגיל זה בעייתי משתי סיבות: ראשית יוצר קרירות כזו, זה משדר חיים של פריצות בהם אהבה בין בני זוג היא שיר ציבורי שמושמע על ידי זמר זר לקהל המונים, זה יוצר בנפש אוירה כזו, של חילוניות שבה יד הכל בהכל… לפעמים גם רצון לכך. שתים, זה יכול לגרום להרהורים זרים, כפי שאמרתי.

ובכלל, מוזיקה נכנסת עמוק ללב, ומוזיקה שבעצם היא חטא ומדברת על חטא, כי הוא לא מדבר כפי שאת רוצה לשמוע וכפי שציינת, יוצרת קירבה לחטא.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לענ"ד העיקר חסר מן הספר, ובפרט הסעיף השני שמדבר על הרהורים – לא שייך בנשים.

    יש להדגיש כי שירי עגבים (שירי אהבה) בימינו לא מדברים על אהבה טהורה בין איש לאשה הנשואים כדת וכדין, אלא על חיי פריצות כמנהג החילוניים, ש"אהבה" אצלם זה "כרת", קיום יחסים באופן של חטאים ובאופן של הנאה רגעית.

    ובאופן כללי בשירים המודרניים יש ביטוי לחיי הוללות ופריצות וזה יחדיר בשומעת את האווירה הזו, מה שיביא לירידה ביראת שמים באופן וודאי.

    לכן יש להתרחק משמיעת שירים כאלו. אבל כדי שהשואלת לא תרגיש חנוקה מדי, אפשר להתיר לה לשמוע שירים בשפה זרה שהיא לא מבינה, וזה כבר לא נחשב שירי עגבים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל