שאלה:
המג"א כותב שנר חנוכה מקרי כעין דבר שיש לו מתירין שהרי יש לו היתר לשנה הבאה. נשאלת שאלה עצומה, שהרי דבר שיש לו מתירין שנולד לתוך תערובת אין לו חומרא של דשיל"מ יותר (אע"פ שהוא רוב מול ההיתר בו התערב, כך מבואר בהלכות שבת בגיגית של יין ועוד), והרי לא ימלט שאדם שם יותר שמן מהחצי שעה הנדרש, וא"כ מיד בעת ההדלקה אותו שמן בטל ואיך נקרא דשיל"מ?
תשובה:
מסתבר שמדובר במי שנתן שמן בדיוק כשיעור או לדעת הסוברים שככל שלא התנה על הזמן שאינו מוקצה אלא בשיעורו, כולו נאסר, וכפי שנהגו הלכה למעשה וכמבואר בסוף סימן תרעז.
חנוכה שמח.