לתרומות לחץ כאן

שידוכים לשון הרע

שאלה:

שלום וברכה לרב,
בחורה שמגיעה מבית קלאסי אביה ת"ח בית עם שם טוב וכו'.
התברר למשודך שהבחורה נכשלה בכל מיני מעשי גיפוף רח"ל ואף אחד לא מודע לכך…
(לא ביאה) דהיינו הסביבה. האם יש בזה לשון הרע אם נמנעים מפגישה בעקבות כך.נכון שאדם חוטא ועושה תשובה ואני חלילה לא צוחק על עוברי עבירה כההוא עובדא דר"מ ור"ע ובכל זאת האם ראוי לבחור ישיבה לא לתת חשיבות לכך?
מלבד שכבר מצינו בעניני תשובה שגם אם כלפי שמייא יש תשובה עדיין יש דברים שצריך הוכחה שאכן היה כאן תשובה שלימה בשביל שתתקבל לפנינו….כמבואר בסנהדרין ובפוסקים ואע"פ ששם מדובר לענייני עדות לענ"ד העיקרון בפ"ע עומד.

תשובה:

שלום וברכה

במקרה כזה יש לך סיבה לחשוש שאולי הבחורה הזו אינה יראת שמים. ולכן, אם מישהו מתעניין אצלך עליה [למה שיתענינו אצל בחור על בחורה?], ויש לךם סיבה ממשית לספק בענין יראת שמים כמו במקרה הזה, ודאי אין לספר את עצם הדבר אבל כן יש לעורר שיבדקו את הנושא של יראת שמים "כי אתה יודע שהיתה לה חברה גרועה בתקופה מסויימת" ואתה לא יודע מה ההשפעה של הענין. כמובן רק כאשר יש לך ידיעה ברורה בענין זה.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. לא דייקתי.לא יבררו אצלי עליה כך נודע לי ומי שאמר נאמן עלי מאוד… העניין אם קיבלתי את הדברים אם יש בזה לשוה"ר או כשאני משתף את אחד מרבותי אם יש בזה לשון הרע(הרב הרי לא מכיר אותה).

  2. ברור שזה לשון הרע גמור, מה זה קשור לשידוכים? סתם שמעת לשון הרע על בחורה, ואתה מבקש לספר אותו לעוד אדם שאינו קשור? מה הסיבה? למה הרב שלך צריך לשמוע על אותה בחורה, למה זה נוגע? היא עומדת להתארס עם אחד מתלמידיו?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל