לתרומות לחץ כאן

לשון הרע בשידוכים

שאלה:

שלום,
כשאני נפגש עם שידוך ואחר כך מספר על המפגש על התוכן וכד' לקרובי אבא ואמא אח/ות שלא מכירים את המוצעת יותר מידי יודעים אך שהיא בת פלוני ראו אותה מס' פעמים וכד' .האם יש בזה לשון הרע?
לדוג' אני מספר על סגנון לבוש שנגיד לא נראה לי או על סגנון דיבור, על נושאים מסויימים שעלו וכד' בסוף זה גם דברים שעלולים להתפרש כמשהו שלילי לשון ולהם אין כל כך תועלת מזה….או שלעפמים זה להגיד משהו שלילי ממש…
השאלה כיצד אמורים לעשות תשובה על כך?

תשובה:

שלום וברכה

מה שלתועלת, כדי להתייעץ וכו' זה בסדר גמור, וחשוב לשתף את ההורים, רבנים וכל מי שאתה זקוק להתייעץ איתו, מה שמעבר לכך זה בהחלט לשון הרע, ואגב אנשים טועים וסבורים שחייבים לנמק לשדכן/נית למה לא נראה להם וכו' וזה הרבה פעמים גובל בלשון הרע וגורם נזק ממש ואין לכך סיבה, אפשר לומר שהחלטנו שזה לא מתאים וזהו.

תקבל על עצמך להבא להזהר בכך יותר, לבקש מחילה כמובן זה בלתי אפשרי במקרה זה, ובכלל ידועים דברי רבי ישראל סלנטר שבדרך כלל לא ניתן לבקש מחילה על לשון הרע, כיון שאין הגיון לצער אדם שכביכול דיברו עליו וכו', רק כדי שימחל.

עצם ההתעוררות שלך לענין היא דבר נפלא, וכך צריך להיות האיש הישראלי, לשים לב לנקודות שכדאי להתקדם בהם, ולתקן ולהמשיך הלאה לעלות ולהתעלות בעבודת ה'.

עלה והצלח, ובעז"ה תמצא את זיווגך במהרה ותזכה לבית גדול ומאיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *