לתרומות לחץ כאן

האם לצאת עם בחור שפחות דתי ממני?

שאלה:

שלום,
רציתי לבקש עצה, אני בת 30, נפגשתי לאחרונה עם בחור וזה הפעם הראשונה שאני מרגישה חיבור ותקשורת טובה, הבעיה שהוא פחות דתי ממני, אני מאוד מתלבטת כי תמיד היה לי ברור שעל רוחניות אני לא יתפשר.
רציתי לבקש עצה מה נכון לעשות?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

האמת שאני גם סבור שעל רוחניות אי אפשר להתפשר, בפרט שאני מניח שלא מדובר בדברים המסורים ללב בלבד אלא גם בדברים הבאים לידי ביטוי בפועל, וזאת משתי סיבות:

1. בנין הבית אינו רק עצם הזוגיות, אלא גם מה ששואפים שיצא מזה, בית יהודי מרומם שיהווה מקום לשכינה, לגדל יחד ילדים ליהדות כפי השאיפה וכו', וצריך לזה פרטנר ראוי שיש הסכמה בענין זה.

2. שימי לב לנקודה חשובה! בפגישות ובשלבים הראשונים הכל טוב, בטוחים שהכימיה הטובה והאהבה מחפה על הכל וכו', אבל האמת שבחיים זה לא כך… מגיעה שיגרה, והחיים גם יוצרים הרבה שאלות לבטים וקונפליקטים, ואז השוני מתחדד, מתחיל ויכוח כיצד לנהוג בדבר זה או אחר, והם דברים מהותיים ועקרוניים, בחינוך ילדים ובאוירת שבת וחג ואיך עושים חופש ועוד, ואז נוצרים מתחים וקושי בזוגיות, ואחת מהשתיים, או שאחד הצדדים מתפשר, בדרך כלל הצד הדתי יותר נכנע תחילה… או שהקשיים מתעצמים כמו כדור שלג, או שיש אכזבה גדולה. לכן חשוב שבנושאים הקרוניים תהיה הסכמה והבנה מראש, ולא לסמוך על גישורים.

כמובן כל זה תשובה אוד כללית, צריך לשמוע מאוד פרטני, במה את רואה את השוני ביניכם ולנתח את הדברים היטב לפני שמקבלים החלטה.

בהצלחה רבה ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל