שאלה:
שלום לכבוד הרב,
אשמח לדעת למה כתוב בפרק קמ"ט פסוק ב':
ישמח ישראל בעושיו ולא כתוב בעושו הרי הקב"ה ברא אותנו והקב"ה יחיד אז למה נאמר שלשון רבים?!
תשובה:
שלום וברכה
האבן עזרא שם מבאר שזה מתייחס לתיבת אלוקים, שהיא תמיד לשון רבים מעצם טבעה מבחינה לשונית, למרות שהבורא הוא יחיד.
יום נעים.
מחילה אבל כתבו מלכם בלשון רבים למה לא כתבו גם בלשון רבים?
אינני יודע.
אתה שואל טוב, אבל איפה היית בתחילת ספר בראשית? "ויאמר אלהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בדגת הים ובעוף השמים ובבהמה ובכל הארץ ובכל הרמש הרמש על הארץ" ומיד פסוק אח"כ: "ויברא אלהים את האדם בצלמו בצלם אלהים ברא אתו זכר ונקבה ברא אתם" , לא כתוב ויבראו, אלא ויברא.
וכמו שרש"י הביא תשובה מהמדרש, כי בפשט זה באמת קשה, אני יכול להביא לך תשובה מהזוהר בכמה מקומות (לא שאני בקיא בזוהר, זה פשוט תולדות אהרון שם בתהלים מביא את זה).
עיין בויקרא (כג:), במדבר ברעיא מהימנא (ריט:) בפרשת פנחס, ושם בדף (רלח:) ותמצא את התשובה למה כתוב בעושיו מצד אחד ומצד שני כתוב במלכם.
השאר תגובה