לתרומות לחץ כאן

דקדוקים מוגזמים במצוות

שאלה:

שלום וברכה,
יש דבר שמטריד אותי ואשמח למענה.
יש לי מכר עם קצת "נרבין"
הוא סיפר לי על סיפור שקרא על אחד הגדולים שתבעו אותו בשמים על כך שכשהיה תינוק הכה את אימו בזמן ההנקה או דבר דומה…
וכידוע שתובעים צדיק לפי גדולתו…
אותו מכר שלי הביא את הסיפור הזה כראיה למעשיו, שהוא מדקדק בצורה מוגזמת במצוות כי הוא חושש שמא יהיה גדול בישראל ויקפידו איתו על דקויות ברמה המיקרוסקופיט שעשה בעבר עוד לפני היותו לגדול בישראל אז כבר עכשיו הוא מדדק כך.

א. איך ניתן להסביר לו שזה לא צורת חיים נכונה? (בלי קשר לתרופות, זה עוד לא נראה לי ברמה גבוהה שמצריך טיפול תרופתי דחוף אך אולי טיפול במינון נמוך)
ב. איך ניתן להסביר את הסיפור המוזר הנ"ל שתובעים צדיק על מעשים שעשה בינקות?! הרי הוא לא היה מודה לשום דבר!
אני מבין שמדקדקים יותר בצדיקים ולא פעם לאנשים הנורמלים זה יראה כאובססיה אבל לצדיקים זה לא כי הם בדרגה כזו והכל לפי הפרופורציה של האדם ואדם רגיל שידקדק כמותם זה לא פרופרציונלי לדרגתו ולכן זה כנראה אובססיה ולא רצון ה'

תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר את החבר שלך ואינני יודע מה הוא בדיוק עושה, ואני גם לגמרי משוכנע ומנסיון, שכל מה שאומר לו לא יעזור… הסיפור על התינוק הזה מופרך בעיני גם אם מדובר במי שאחר כך נעשה גדול, ובכלל לעשות מעשים חריגים בגלל איזה סיפור תמוה שקוראים במסגרת המנוחה לפני השינה, נראה לי חסר הגיון… הדבר היחיד שניתן לייעץ לו לפנות באופן פרטני לרב שמקובל עליו כתלמיד חכם פוסק הלכה, לקבל ממנו הכוונה לגבי מעשים ספציפיים שהוא עושה באופן חריג ולשאול אותו אם נכון כך לעשות. אינני יודע אם הסיפור על התינוק אמיתי, אבל יש לי סיפור שבטוח אמיתי: כל אחד ואחד מגדולי ישראל, אבל כולם, לא עשה שום צעד מעצמו לבד, תמיד למד מרבותיו, התייעץ איתם לגבי דרכו, וקיבל הכוונה והיה כנוע ונאמן לה עד הסוף.

ברכה והצלחה ורפואה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל