לתרומות לחץ כאן

בר מצוה

שאלה:

שלום, בני נולד בתאריך י"ד בתשרי תש"ע. השנה ימלאו לו 13 שנים ויחגוג בר מצווה. י"ד בתשרי יוצא ערב סוכות. אשמח להכוונה מתי מניחים תפילין? מתי עולים לתורה? התכנון הוא לעלות בכותל (להבנתי עולים בימים שלישי או חמישי) האם אחרי חג הסוכות או בחוה"מ? ובאיזה שבת עולים לתורה בבית הכנסת?
תודה🙏🏻

תשובה:

שלום וברכה

ראשית מזל טוב והרבה נחת יהודית אמיתית!

תפילין הוא מניח בכל יום [למעט שבת וחג] החל מי"ד בתשרי ועד מאה ועשרים שנה. יש ללמוד איתו את חשיבות הענין, לספר לו על כך שהתפילין הן צינור הקשר בין היהודי לבוראו, הן החפץ המקודש ביותר שיש ליהודי בבית, ובהן כתוב שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. אחדות ואהבת הבורא. במובן רוחני אומרת הגמרא שגם לבורא יש תפילין, שם כתוב "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ". כלומר בתפילין אנחנו נוהגים כשני אהובים שכל אחד נוצר את אהבתו לשני בתפילין שלו! זה חיבור עצום לבורא עולם, שיהודים בכל הדורות מסרו נפשם עליו, ואין לוותר בשום מצב, לא משנה אם ממהרים או לחוצים וכו', זה חוט השדרה של האיש הישראלי.

כך שנושא התפילין אינו קשור ליום החגיגה, תפילין הוא יניח מי"ד בתשרי כל ימיו בעזרת ה'.

את החגיגה אתם יכולים לעשות גם לאחר החג [בסוכות, גם בחול המועד אין הנחת תפילין].

אנשים שבאים לכותל לכבוד הבר מצוה משתדלים לבוא ביום שני [לא שלישי] או חמישי, שהם ימים שקוראים בהם בתורה, כמובן רק לאחר שנעשה בר מצוה ולא לפני כן. אם אתם רוצים שיעשה זאת ביום שגם מניח תפילין, תעשו זאת לאחר סוכות [שוב, תפילין הוא יניח גם קודם, בערב חג הסוכות, אבל בשביל התמונות, אפשר לבוא לאחר החג ביום שני או חמישי כשיש גם תפילין וגם ספר תורה].

בחול המועד קוראים בתורה בכל יום, אך ללא תפילין.

ברכה והצלחה ותמיד שמחות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל