לתרומות לחץ כאן

מקום לימודים – סמינר או מכללה?

שאלה:

שנה הבאה עלי לבחור בעז"ה בין סמינר ללימודים אקדמאיים
אבי ממש רוצה שאלך למכללה( וחשוב לציין שהמכללה נחשבת למכללה הטובה ביותר מבחינה רוחנית)והוא מתנגד לכך די נחרצות שאלך לסמינר.
אמא שלי לעומת זאת תשמח מאד שאני יהיה בסמינר אבל לא מתנגדת נחרצות למכללה
הבעיה העיקרית היא מבחינה כלכלית המצב הכלכלי שלנו די רעוע ואני יודעת שיש להם חובות שגם כך לא ברור כרגע איך הם יכסו אותם,ואני לא יודעת אם זה הוגן לנסות לשכנע את אבא שלי לשלם על סמינר שאני יודעת שאין להם כרגע את הכסף הזה(אני לא אוכל לממן את עצמי כיון שהמקצוע שאני הולכת ללמוד תובעני מאד וא"א לשלב אותו עם עבודה)לעומת זאת במכללה יש מלגות למימון מלא של התואר
האמת שבתיכון דוחפים אותנו מאד לסמינר ומראים לנו הוראות מפורשות מרבנים לכך שחייבים ללכת לסמינר ואסור ללכת ללימודים אקדמאיים בנוסף הם מסבירים שגם במכללות הטובות המכללות מחויבות להכניס את החומרים שהאוניברסיטה מלמדת וכיון שאין על החומרים האלה פיקוח אז זה בעיתי מאד, אני הולכת בעז"ה ללמוד מחשבים ובדקתי את הקורסים שאני הולכת ללמוד ומבחינה רוחנית אין בהם בעיה ככל הידוע לי(מתמטיקה וכו') בנוסף משתדלים מאד להביא מרצות שומרות תו"צ ואם יהיה קורס עם מרצה הקורס יתנהל בזום בלבד
האמת שאם היה לנו רב במשפחה שהיינו נוהגים להתייעץ איתו ואבא שלי היה מסכים להיות כפוף לדעתו היתי שולחת את השאלה אליו אבל לצערי הרב אין למשפחה שלנו רב ואבא שלי טוען שהוראות הרבנים בנושא הם הוראות לכלל הציבור….
האם מותר לי ללכת למכללה ?(קוראים לה "בית ברכה" בירושלים וזה נחשב למקום טוב עם סינון טוב על בנות)ובמקרה שלא תהיה לי ברירה האם אני עוברת על הציווי של "ועשית ככל אשר יורוך" או על הלכות אחרות?
אני בדר"כ בת שלא נסחפת בקלות אם זה משנה למרות שאני יודעת שאין ביטוח רוחני לאף אחד…..
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

אני ממליץ מאוד כן להמשיך בסמינר, משלוש סיבות: א. אין ספק שיש מרצות/ים שאינם ממש בקו התורני והם מחליקים מסרים שאינם ראויים, ובגיל שלך עדיין חשוב מאוד לשמור ולהשגיח. ב. ההשפעה של חברה היא עצומה, הרבה יותר ממה שאת מדמיינת, גם אם יש בך חוזק, זה משפיע, ואפילו מעט השפעה שלילית, איזו קרירות במשהו וכו', זה נזק עצום, ולכן, בלי להתייחס למקום הספציפי שהזכרת שאינני מכירו, בלי ספק בגילך חובה ללכת למקום הכי שמור מבחינה חברתית. ג. אולי ישמע לך תמוה, אבל בעיני זה שיקול מאוד מרכזי שיש לו השלכה לכל החיים. סוג הבחורים שמתחתנים עם בחורה מסמינר שונה מאותם שיתחתנו עם בחורה ממכללה, כך שבעצם את מביאה עצמך למקום שיהיה לו השפעה על כל עתידו התורני של הבית שתקימי בעז"ה.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ואם אני לא מצליחה לשכנע את אבא שלי שאני אלך לסמינר? מה עלי לעשות-ללכת בלי הסכמתו?(תכל'ס הוא יריב איתי בגלל זה ויכעס וכו' וגם אם אמא שלי תשלם זה יהיה מהכסף של שניהם)או שפשוט לוותר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל