לתרומות לחץ כאן

השואה והאמונה / המצב היום בארץ ישראל

שאלה:

שלום לכבודו.יש משהו שמעיק ומציק לי המון וזה נושא השואה.אומנם אני יליד ישראל אבל יכול להיות שאני הייתי בגלגול קודם בשואה כי הנושא הזה לא מניח לי.כשקראתי על השואה בכיתי הרבה וגם כששגריר אוקראינה אמר שאוקראינה הצילה יהודים בשואה כתבתי לו מכתב בעצבים ודרשתי שיפסיק להשתמש בשואה כי מדינתו רצחה מעל מיליון יהודים ובאכזריות רבה.
כשמישהו בבית הכנסת נתן דברי תורה ואמר שכל מה שהקדוש ברוך כל דקה ודקה משגיח על בן האדם וכל מה שהוא עושה זה לטובה אני שאלתי את עצמי אם כל דבר זה לטובה איך יכול להיות שבשואה נרצחו 6 מיליון יהודים בלי הבדל בין כאלה שלא חטאו כמו רבנים וילדים ותינוקות שלא חטאו. לבין כאלה שפרשו מהדת כמו רפורמים.
שאלה שנייה שלא עוזבת אותי היא שאומרים שלעתיד אלה שפרעו בישראל יקבלו את עונשם על כך שהזיקו לישראל יותר ממה שהתכוון הקדוש ברוך הוא ואולי הכוונה גם לשואה ולפרעות אחרות.כאן אני שואל את עצמי למה בזמן הרציחות המצמררות של יהודים בשואה ובאירועים אחרים הקדוש ברוך הוא לא חיסל את הפוגעים ונתן להם לעשות כפי רצונם ורק אחר כך יעניש אותם.
ולגבי עניין המשיח:הרב עובדיה זכר צדיק קדוש לברכה שנת 2000 אם איני טועה אמר שהמשיח כבר כאן והוא חובש את הפצעים שלו והרב קנייבסקי זכר צדיק קדוש לברכה אמר שהוא פגש את המשיח.מיום ליום המצב מבחינה דתית הולך ונעשה גרוע.יהודיות מתחתנות עם ערבים,יהודים מתחתנים עם גויות,ברחבי העולם יש שמד רוחני כשיש משנה לשנה כאלה שאיבדו את זהותם היהודית ובארצות הברית זו מכה קשה מאוד.שמעתי שאחד הרבנים אמר שכשתהייה מלחמה בין רוסיה לאוקראינה תצפה למשיח. אז איפה המשיח ולמה הוא מחכה.אני כיהודי ששמע שנים על שנים שיבוא משיח כבר בעניין של משיח מאבד את האמונה שיגיע אי פעם.
שלחתי לרבנים הראשיים פנייה שכמו שהגאולה במצריים הייתה לאחר שעלתה צעקתם של בני ישראל במצריים השמיימה כך גם היום הגאולה לא תבוא עד שאנחנו נתכנס ונקים תפילות ובכיות ונזעק לקדוש ברוך הוא ותקפתי קשות את ליברמן ובנט ועוד אף אחד לא יקרא את מכתבי.הרבנים היו צריכים להתאחד ולהורות על תפילה מיוחדת אם זה בבתי כנסת ואם זה בכותל אבל כולם צפונים בביתם .
שלא יחשוב כבוד הרב שאני דובר דברי כפירה אבל אלה דברים שלא מניחים לי.גם בנושא בגץ הרשעים שמחסלים את המדינה כמדינה יהודית ואישרו גירוש יהודים ומנעו גירוש ערבים ואישרו הכנסת חמץ לבתי חולים ולצבא ואישרו פרס ישראל לתומכי BDS והם נגד כל סממן יהודי על הרבנים היה להתאחד ולקרוא להפגנות מול הבניין של בגץ.אני כבר כתבתי שצריך לעלות עליהם עם טנקים ולהפציץ עם מטוסים ולהרוס את כל הבניין הטמא הזה.
כמו בשואה גם עכשיו אנחנו שותקים ושותקים מול בגץ והולכים כשה לטבח.אם כבודו יכול למסור לי כיצד לפנות לרבנים הראשיים שפוחדים לדבר בנושאים האלה כי פרנסתם תיפגע אשמח.זאת כבר לא מדינת יהודים אלא מדינת כל גוייה.מכניסים מאות אלפי גויים שבכלל אינם יהודים .מצידי שפוטין ישמיד את אוקראינה ואין לי רחמים על יהודים שנשארו לחיות במדינה הנאצית שנקראת אוקראינה
ורק עכשיו שרע להם הם נזכרים להגיע לכאן ולקבל כספים ודיור.עכשיו ליברמן יהפוך עוד לראש ממשלה כי כל אלה שבאים עוד יצביעו לו.ברוסיה יש חוק נגד אנטישמיות. באוקראינה אין חוק כזה ורק לפני כמה שנים קראו רחובות על שם צוררי יהודים שרצחו וטבחו ביהודים והם בכל פעם הצביעו נגדנו באו"ם ואת הנשיא הכאילו יהודי שלה שנשוי לגוייה לא הייתי בוכה אם היה נהרג.זה יהודי?

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

נחלק את שאלתך הארוכה לשלושה חלקים:

1. לגבי היכן היה אלוקים בשואה, אומר לך את התחושה שלי, לעולם איננו יודעים חשבונות שמים, למה דבר מסויים היה צריך להיות, אנחנו גם לא באמת יודעים מה טוב  לנו ולאחרים, שהרי העולם הזה הוא רק דירת ארעי ובדרך לעולם הנצח, ובעצם אין לנו מה לעשות כאן מעבר להתכוננות לצאת מכאן, כך שגם מה שבעיני האדם הארצי נראה רע לפעמים הוא טוב. דבר אחד אני כן יודע! שבלי אלוקים בודאי לא היתה שואה! אין שום הגיון בכך שעם תרבותי מתקדם פועל באכזריות מזעזעת ומשונה כזו כנגד עם אחר, אם לא שזו גזירת שמים.

2. לגבי הסיפורים על רב פלוני שאמר על משיח ורב אלמוני, חשוב לדעת, אינני יודע מה אמרו אבל אף אחד לא יודע מתי המשיח יבוא, וכל מה שמספרים לך זה הגזמות וסילופים, הוא יבוא אבל איש לא יודע מתי.

3. בענין הרעיון לקבוע תפילות וכו', זה רעיון טוב, אבל שים לב שאתה מסתכל על העולם קצת במבט חד צדדי וקיצוני, וכי אתה לא רואה את היכלי הישיבות המלאים תורה כפי שלא היה מיומות רבי יוחנן בן זכאי? אתה לא רואה 20,000 זוגות שומרי מצוות נישאים בכל שנה בארץ ישראל? אתה לא רואה גל עצום של חזרה בתשובה? ועוד ועוד. יש קשיים, יש נסיונות, אבל בעז"ה הכל יהיה בסדר ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תלמד את ההקדמות של בעל הסולם לתלמוד עשר הספירות וספר הזוהר, אם אח"כ יהיו לך שאלות, תשאל.
    אבל אני מבטיח לך שלא יהיו לך אם תלמד אותן נכון, כי בלי ידע על התכלית, אתה לא יכול להקשות קושיות.
    כמו שאתה לא יכול להיכנס באמצע סרט לדוגמה ולהקשות קושיות כשאתה לא מבין מה היה קודם, מה קורה עכשיו בדיוק ואיך זה אמור להסתיים.
    בהצלחה.

  2. אין ספק הרב.
    אבל ההקדמות האלו הן לא חכמת הקבלה, אלא הן נוגעות בעיקרי היהדות והאמונה היהודית שלעניות דעתי כל יהודי צריך ללמוד אותן, ובין השאר הוא עונה על השאלות של כותב השאלה.
    אחרי שלומדים אותו, כל ספר יהודי, אפילו מסילת ישרים, מקבל מימד הרבה יותר עמוק והדברים מתיישבים הרבה יותר מהר על הלב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל