לתרומות לחץ כאן

אדם שאינו נוטל ידיו בנטלה שנגע בפרוסת המוציא

שאלה:

יהודי שאני יודע בודאות שאינו נוטל ידיו בנטלה כשקם בבוקר ונוטל ידיו ללא נטלה בערב שבת לאחר הקידוש כדי לברך המוציא וכדי לחלק למסובים..

א. האם הלחם פסול?
ב. במידה ואינו פסול – האם לאחר שמחלק למוסיבים השולחן, על כל אדם לברך המוציא לעצמו? או שיכול להוציא אחרים ידי חובה ויוצאים ידי חובה בעניית "אמן"?
ג. במידה והלחם פסול – האם ניתן לאכול כדי לא לפגוע בכבודו של אותו אדם?

במידה ויש צורך אפרט יותר. תודה רבה מראש!

תשובה:

הלחם אינו פסול, וככל שהוא אינו מחלל שבת בפרהסיה אפשר גם לצאת ממנו ידי חובה בברכת המוציא.

[מעבר לעובדה שבדיעבד דגם אדם שנגע בלחם בלי נטילת ידים בבוקר הלחם לא נטמא, כיון שכאשר אי אפשר לרוחצו מותר לאוכלו ורק בבירה החמירו, כאן יש גם לסמוך שרחץ ידיו שלוש פעמים מהבוקר, ובבית יוסף בסימן ד מביא מכמה ראשונים שהכלי אינו מעכב לענין רוח רעה, ואף שיש חולקים, כיון שבדיעבד בלאו הכי זה מותר, בודאי זה צירוף נכון לסמוך עליו אפילו לכתחילה].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל