לתרומות לחץ כאן

ייעוץ אמא לא עוזרת אחרי הלידה

שאלה:

אשמח להתייעצות בנוגע לכיבוד הורים.

ילדתי לפני שלושה ימים בניתוח קיסרי לידה ראשונה.
אני לא אפרט אבל אני לא מרגישה שאני מקבלת עזרה ראויה מאמא שלי כך שהכל עליי ועל בעלי באופן שמכביד ומונע מאיתנו להצליח לשמור הרחקות לחלוטין לפי ההלכה, מונע מבעלי להתפלל במניינים ובאופן כללי מונע ממני כאישה שמירת צניעות,תפילות, ברכות וכדומה.
יש התאוששות מהניתוח וגם אתגרים בהנקה.
אמא שלי כועסת עליי שאני בכלל מבקשת עזרה מעשית בטיפול ודאגה לבית ולתינוק בטענה שהיא לא מטפלת.
מצד אחד אני לא רוצה להגיד לה שום דבר כי היא מאוד נעלבת וכועסת ואני משתדלת שלא לחטוא באי כיבוד הורים יותר ומצד שני אני פשוט במצב נפשי ופיזי מאוד לא קל בעקבות החוסר בעזרה ושינה וזה מאוד משפיע עליי כאמא וגם על בעלי ובנוסף יש לי מועקה בלב כי אני לא מרגישה שאני מסוגלת לחייך לאמא שלי בכנות.
אשמח לייעוץ.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, מזל טוב והרבה נחת! הקושי הוא זמני בעזרת ה', ועוד תראו הרבה נחת ושמחה מכל הצאצאים.

צריך לדעת שהעולם הוא מורכב, וגם בני אדם אינם מתחלקים לטובים ורעים, שחור ולבן, בכל אדם יש נקודות של חוזק ושל חולשה, וגם אשה טובה יש דברים שהיא עושה בקלות ובנעימות ונותנת משלה וכו', ויש נקודות שיש לה קושי, אינני בא להצדיק את זה, אבל רק להביא את זה למצב שלא נהיה בשיפוט. אנחנו לא שופטים של ההורים. חשוב מאוד לזכור, הילד הוא שלנו, של התא הגרעיני שלנו, וזו אחריות שלנו לטפל ולצלוח את התקופה הזו, ובמסגרת זו, אנחנו צריכים לעשות הכל ועל פי הלכה כמובן, כדי להתנהל בלי להזדקק לעזרה מבחוץ כשלא נוח לאנשים לתת לנו אותה. אף אחד לא חייב לנו שום דבר, והכל בסדר, זו תקופה יפה שלנו שבה אנחנו משנים מסדרי החיים קצת עד שנתאושש. במקביל, ניתן להשיג קצת סיוע בתשלום. איזו בחורה צעירה וכדומה.

כמו כן אפשר להעזר באמא במה שכן היא אוהבת ונוח לה לתת, למשל אוכל וכדומה, או להתייעץ איתה היכן ניתן להשיג עזרה, אולי בכסף.

אני רוצה לומר לך משהו מאוד חשוב, להבנת נפשו של גבר. נכון, את היא זו שילדת ובאופן לא קל, אבל גם הוא חייב לנשום… צריך לשחרר אותו לתפילות בבית הכנסת ועוד קצת, לא רק בגלל הצורך הרוחני שלו בתפילה במנין, אלא הוא חייב לנשום קצת. אני בטוח שאפשר להשיג קצת עזרה מבחוץ, אני בטוח גם שאת לא חייבת אותו כל הזמן, ועם קצת מאמץ מצד שניכם, עם גבורה, בלי להרגיש מסכנות ותלות באחרים, תצלחו את התקופה.

תתחזקי בתחושה הזו שבעצם אף אחד לא חייב לנו כלום, ובכך שכל אדם יש לו חולשות וזה לא נעיד עליו כלום, ובעזרת ה' תראו רק שמחה ונחת.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל