לתרומות לחץ כאן

הפגנות על חנות טלפון

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

רציתי להבין מהו זה הפגנות על חנות טלפון בבני ברק? האם היו מוכרים מכשירים פרוצים?

מהו ההלכה לגבי מוכרי מכשיר לא כשרת האם יש לעשות כזה שעשו הפגנה גדולה ולנסות לשבור החנות? עד כדי כך???

מדוע לא רודפים גם כן אנשים העושים פשע ממש כמו רוצח וכו'?

אף שודאי הדבר אסור למכור זה במיוחד לאנשים דתיים כמו שאין זה שום בעיה אבל כל זה, סליחה לא נראה האופן לטפל בזה. נכון?

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

ראית שם תלמידי חכמים מפגינים? רבנים? ראשי כוללים? בני תורה? לא נראה לי… אז מה השאלה… רבינו יוסף היקר, אם היית איזה יהודי שעתה חזר בתשובה ולא יודע להבין וכל החרדים נראים לו אותו דבר, וכל אדם עם זקן נראה לו רב, הייתי טורח להסביר לך, אבל הרי אתה רב בעצמך תלמיד חכם מרביץ תורה, וכי ההפגנות האלו שראית נעשות על ידי אנשים שנראים בעיניך תלמידי חכמים? אינני בא להצדיק חלילה מכירת טלפון לא כשר, דבר אסור בהחלט, וקשה לי אגב להאמין שטלפונים כאלו נמכרים בריכוזים חרדיים, אבל השאלה שלך לא קיימת בעיני. אתה מזכיר לי שלפני שנים רבות נקלעתי למרכז שכונת זכרון משה בירושלים, שום היתה מרוחה על הקיר מודעה ענקית מנוקדת כנגד פאות נכריות, בשפה מסורסת עם שגיאות כתיב וגם קללות רדודות, משהו מאוד לא מכובד, ועמדו ליד המודעה קבוצה של חילונים תיירים 20-30 איש עם עיניים יהודיות תמימות גדולות, והם פנו אלי ושאלו "מה זאת"? כמו התם בליל הסדר… מה אני יכול לענות על כזה חילול ה'?! אמרתי להם כך: אתם יודעים שאחד הדברים היפים ביותר בציבור החרדי, הוא שגם אנשים שלוקים בנפשם וכו', מחזיקים אותם בתוך הקהילה ונותנים להם חום ואהבה, לא ממהרים לשים במוסד סגור אדם שניתן לתת לו חיים נעימים וחמים בחוץ. זה דבר נפלא, אבל יש לו מחיר, וזה המחיר שאנחנו משלמים, ובאהבה. הם התרשמו מהתשובה וזה סיפק אותם ב"ה…

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. הרבה רבנים כגון ר' עמרם פריד ועוד תומכים בגלוי במודעות להחרים את החנויות הללו.
    גם הרבה רבנים הגיעו להפגין שם כולל ראשי ישיבות מוכרים וכן מורי הוראה (כגון הרב שמואל אליעזר שטרן) ואדמורים. הם עצמם נכחו בהפגנות אלה ותומכים בהם.

  2. הפגנה כזו ממסתבר שמתקיימת כנראה כנגד חנות פסולה, וההפגנה מתנהלת בצורה נכונה, וזה נכון מאוד. אני כתבתי לגבי הפגנות שמתקיימות כנגד כל חנות סלולר כשרה על ידי קומץ אנשים משונים, שזה הפריע לשואל.

  3. הניסיון הוכיח שגם בהפגנות מול חנויות "פסולות" (בדרך כלל מדובר בחנויות כשרות המוכרות סמארטפונים כשרים שקיבלו את אישור גדולי הדור בכל מיני סוגי הכשרים) לא הושג מאומה מלבד חילול ה' איום ונורא.

    ואני מקצר בלשוני כדי לא להוסיף חילול ה', ולכן איני מוסיף לתאר מה בדיוק היה שם.

    וגם, כל אחד שלבו חפץ יכול ללכת ולקנות מה שרוצה במקום אחר במרחק כמה מטרים, וכל המלחמה אינה אלא על תודעה (דהיינו למרות שגדולי הדור הכשירו מה שהכשירו, באים אנשי הפרסום והיח"צ ודואגים שחנות "כשרה" לא תמכור אותם ובכך יחשבו המכשירים האלה לפסולים בעיני הציבור).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל