לתרומות לחץ כאן

עירובי חצרות כשיש שוכר חדש

שאלה:

אדם שהתחיל לשכור דירה שבעליה יהודים האם הוא צריך להשתתף בעירובי חצירות של דיירי הבניין או שמספיק במה שבעל הבית כבר השתתף בעירובי חצירות הקיים?

תשובה:

שלום וברכה

ברור שצריך להשתתף הרי עכשיו הוא בעל המקום מבחינת הדיורין, אין משמעות לבעל הדירה, הוא אינו אורח שלו ואינו סמוך על שולחנו.

מקורות:

שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן שע: המתארח בחצר, אפילו נתארח בבית בפני עצמו, אם לא נתארח דרך קבע אלא לשלשים יום או פחות, אינו אוסר על בני החצר והוא והם מותרים, בין בביתו בין בביתם. הגה: ואפילו אם האורחים רבים ובעל הבית אחד. ודווקא בדאיכא בעל הבית אחד קבוע דאז האורחים בטלים לגביה, אבל אורחים ביחד, אוסרים זה על זה מיד. (תה"ד סי' ע"ו מגמ' סוף דף ע') ועיין לקמן ס"ס שצ"א (ועכו"ם המתארח ע"ל סי' שפ"ד). עד כאן דברכי השו"ע לגבי אורח ומדובר פה כשאינו מתארח בדרך קבע, או שיש בעל הבית קבוע, אבל כמו שדובר בנידון של שוכר הרי שאין הבעל הבית נמצא כאן, וזה יותר משלושים יום, ויתרה מכך בפשטות השוכר אינו נחשב כאורח כי איננו מתארח אלא משכיר את הדירה והוא דר בה כמו בעלים גמור היא שלו לדיורין.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל