לתרומות לחץ כאן

מה עושים שהילד רוצה להתחתן עם ערביה?

שאלה:

שלום וברכה.
אני ובעלי חוזרים בתשובה.לבעלי יש ילדים מנשואים קודמים.
היינו בביקור אצל הבת שלו והבן שלו הגיע עם החברה הערביה שלו
שבעלי רב אתה ואמר לה לעזוב את הבן שלו.
הם כולם חילוניים .
בעלי התעלם מימנה כול הביקור וגם אני.
בעלי איים על הבן שלו שהוא ניתק איתן קשר אם הוא יתחתן איתה.
הם מספרים שהיא רוצה להתגייר.
בכול מקרה אנחנו לא מאמינים שהיא תצליח.
כי הבן שלו חילוני לגמרי.
וקראנו שאם גיורת לא מקיימת כול המצוות אז הגיור לא תקף.
בכול מקרה מה אומר דין תורה איך עלינו לנהוג איתם.
תודה רבה בכבוד רב.

תשובה:

שלום וברכה

המקרה שאת מתארת כואב עד מאוד! השאלה איך להתנהג איתם היא יותר שאלה פרקטית מאשר הלכתית, ואסביר: המטרה שלנו כרגע זה לגרום לו לעזוב אותה. שחלילה לא יתבולל וישא גויה ויהיו ילדיו גויים לכל דבר. היהדות נקבעת לפי האמא. זה הדבר שתמיד היה הקצה של הקצה, שגם יהודים שאינם שומרי מצוות, תמיד ידעו, יהודי נשאר יהודי ולא מתחתן עם גויה. האיסור הוא חמור והצער עמוק מאוד. לשון הפסוק "פן יסיר את בנך מאחרי", כלומר הוא גורם שצאצאיו יסורו מלפני ה' חלילה.

עכשיו השאלה איך הכי יעיל לעשות זאת… בדרך כלל בצעקות זה לא הולך… צריך לגרום לכך שהבן יבין, שעם כל האמונה שלו בקידמה ובשוויון זה הכל שטויות, בסופו של דבר אצל הערבים יהודי תמיד נשאר יהודי, וגם אם כרגע נראה לו שיש ביניהם אהבה, בחיים עצמם תמיד החייץ הזה יעמוד ביניהם, תמיד הוא יהיה שנוא על משפחתה, תמיד הוא יהיה בזוי בעיניה ותמיד בסופו של דבר יהיה קיים ביניהם פער תרבותי וסופו לאכזבה גדולה.

כמו כן הוא חייב לדעת שבנישואין כאלו הוא מכניס את הילידים שלו לכף הקלע ממש, בעיני הערבים הם תמיד יהיו יהודונים ובעיני היהודים הם יחשבו גויים גמורים, הם יהיו אנשים תלושים בני בלי עם בזויים ומנודים בכל מקום שילכו.

כל מה שאפשר לעשות כדי להשפיע עליו בכיוון זה, שמבחינה רוחנית זה לא שייך, מבחינה גשמית זה יהיה בשבילו צער גדול ואסון לילדיו וכו', צריך לעשות.

אינני יודע מי ומה יכול להשפיע עליו, אבל יש לעשות הכל כדי לבוא איתו לשיחה כנה וכואבת בענין זה ולא סתם לצעוק.

אינני מכיר מקרוב כדי לדעת מי ומה יכול להשפיע עליו אבל זו הנקודה שצריך לחשוב עליה.

במקביל אם ניתן מאחורי הקלעים בלי שידע להצר את צעדיה, נניח אם אינה אזרחית ישראלית ניתן להודיע במשטרה שהיא מסתובבת כאן בלי אישור וכיוצא בזה, זה גם טוב. אין לי כל כך רעיונות אבל הדברים האלו חייבים להעשות בלי ידיעת הבן! איתו חייבים לדבר רק באופן שישפיע עליו לעזוב אותה.

אם יש לכם אפשרות לדבר איתו מלב אל לב בסגנון שאומר, תשמע כיון שמדובר במשהו מאוד מהותי במסורת שלך, אתה בעצם גודע ענף בעם היהודי, שנינו לא יודעים וכו', אבל בוא נלך יחד לשיחה עם הרב ישראל מאיר לאו רבה של תל אביב ניצול שואה בעצמו, נשאל אותו שיסביר לנו מה בעצם הבעיה. תן לנו לפחות את זה שנדע ששמעת מאיש בעל סמכות מה המשמעות של מה שאתה עושה, אחר כך תחליט.

הוא אדם מיוחד איש שיחה בעל השפעה רבה, יתכן שיצליח להשפיע עליו!!!

בשורות טובות ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל