לתרומות לחץ כאן

חבר לשעבר מקפיד עלי ואני עדיין רווקה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני גרה בחו״ל. לפני כמה שנים יצאתי עם גוי, שבסוף התברר שהוא גם ערבי מצרי. לא ידעתי את זה עד יותר מאוחר במערכת היחסים. הוא התחיל הליך גיור אבל אז כבר נפרדתי ממנו בגלל כל השקרים. התחרטתי מאוד על המערכת יחסים הזאת ושנאתי את עצמי במשך כמה שנים. ועכשיו סוף סוף אחרי שנים שהענשתי את עצמי, הצלחתי לסלוח לעצמי. אבל הוא תמיד מזכיר לי את הטעות שלי בזה שהוא אובססיבי, ובמשך שנים לא הפסיק לנסות להשיג אותי. אני כמובן לא עונה או מתקשרת איתו בשום אופן. אני מפחדת שהוא מקפיד עלי. ואחריו הכרתי מישהו יהודי שגם התאהב בי ואני לא רציתי אותו גם הוא היה אובססיבי וקילל אותי. ואני מפחדת שגם הוא מקפיד עלי. מאז לכל דייט שאני יוצאת לא יוצא מזה שום דבר טוב. אני כבר בת 30. אני שומרת מצוות. אני נראית טוב. יש לי השכלה ומקצוע. אבל כאילו מרגישה שלא הולך לי בעולם הדייטים יותר. אני רוצה להתחתן ולהקים בית שומר מצוות. האם זה הגיוני שאחד מהם או שניהם מקפידים עליי? אני לא עשיתי להם שום דבר רע גם סלחתי להם בלב על הקללות וכל האבל שעשו לי. אבל אני לא מוכנה להיות בקשר איתם בשום פנים ואופן לא לדבר איתם או לעורר את הרוחות אני מאוד מפחדת משתיהם. מה לעשות? איך להסיר את הקללה או ההקפדה אם בכלל?

תשובה:

אין מה לחשוש להקפדה כזו כלל וכלל! וכי את משחק של מישהו? ועוד של גוי? קבלי על עצמך לשמור טהרה ואיסור נגיעה, ובזכות זה תזכי בעזרת ה' לזוגיות טובה ולהקים בית יהודי נעים ושמח.

ובענין הציפייה לזיווגך: ארבעים יום קודם יצירת הולד בת קול מכרזת בת פלוני לפלוני, וודאי שהדבר נקבע מראש. רק שאמרו חז"ל שכאן בזיווג ראשון כאן בזיווג שני, שבזיווג שני מזווגים לאדם לפי מעשיו. מה נחשב זיווג שני יש מחלוקת, אם הכוונה היא כפשוטה, דוקא לאחר שכבר נישא פעם אחת, או שיש מציאות שאדם דוחה את זיווגו האמיתי ואז צריך לזווג לו לפי מעשיו.. בכל מקרה יש להתפלל הרבה מאוד על שידוך, משתי סיבות: לא רק מהסיבה שהזכרת, אלא גם בגלל שהרבה מאוד יש להתפלל גם על דברין שנקבע שיבואו, וכמו השאלה הידועה, אם מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה לראש השנה, למה צריך להתפלל על פרנסה? והתשובה כמבואר בפרשת בראשית לגבי הגשמים, שגם מה שצריך ונגזר שיהיה, הרבה פעמים לא יבוא בלי תפילה!

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *