לתרומות לחץ כאן

נישואין שניים

שאלה:

שלום כבוד הרב,

[תקחו את הזמן, שאלה לא דחופה]
יש דבר שאני מתקשה להבין :

אומרים שאדם שנשא אישה יש לו שמחה וכו, ושולט ביצרו ופת בסלו, ועוד המון מעלות הוא משיג ע"י חיי זוגיות [לפי אורך חיים תורני].
אבל מה אם אלמן מסכן, כל ההסתפקות מהזוגיות וכל מה שבנה – הכל נהרס בכמה רגעים, והוא מנהל את חייו לבד ואין לא לא פת בסלו, וכמעת לא מוטיבציה.
אינני מדבר על אלמן צעיר שיכול לישא אישה בנקל, אלא אני מתייחס בדבריי על אלמן בגיל יותר מאוחר כגון גיל חמישים (ומעלה) – שבשבילו לישא אישה אחרת היא כמעת ולא אופציה (כגון שהשתמן, התרגל יותר מדי לאישת נעוריו ועוד המון סיבות). מה יעשה אדם כזה ? איך יהיה לו הסתפקות מהחיים ?
איך יתגבר על יצרו ?
ולא מדובר על תלמיד חכם שתורתו מנחמתו, אלא על בעל בית שומר תורה ומצוות, שלישא אישה היא לא אפשרות אצלו.
אני אומר את זה כי אני עוד לא נשוי, ורואה אני את החתונה כפתרון ונחמה לכל הביעות, לכל ההרורים הרעים לכל הנסיונות בגדרים שקבעה התורה ולשמחת חיים ואושר ולהסתפקות מאורך חיים תורני, מה שאין כן באדם אלמן כמו שתיארתי לעיל. לכן שאלתי היא :

א) האם החתונה היא באמת הפתרון לכל הנ"ל באופנים שתיארתי ?

ב) ומה ה' רוצה מאדם אלמן מסכן כזה ? שלא יחטא ? ואיך יסתדר עם כל הנ"ל וירגיש הסתפקות מהחיים בלא אישה ?

תשובה:

שלום וברכה

אני מסכים עם שאלתך הכואבת, אבל אני לא מסכים בכלל עם ההשלמה והמסקנה שלך! אדם בן 50 שהתאלמן הוא באמצע החיים! למה אתה קובר אותו בבדידות?! אדרבה, חובה על בני משפחתו ידידיו ומכריו לדחוף אותו להנשא שוב ולהשתקם, בעזרת ה' נכונו לו עוד עשרות שנים של אושר ושמחה!

בורא עולם ישלח לך את עזרתו בקרוב להקים בית יהודי כשר ושמח, ושתדע תמיד רק נחת ושמחה ועלייה רוחנית והצלחה גשמית, דורות ישרים מבורכים.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. רק מילה לשואל.

    ראשית כל, ליבי עמך. יתן ה' ותזכה למצוא את זיווגך האמיתי בקרוב ולחיות חיי אושר.

    לעצם הענין, נכון שהחתונה מוגדרת בחז"ל בהרבה מאוד מעלות. יש בגמרא רשימה ארוכה (טובה, שמחה, חומה ועוד) וכן "פת בסלו" אך זה בהחלט לא פתרון-קסם לכל בעיות-החיים. הכרתי אנשים שלפני החתונה היו בטוחים שברגע שיהיה להם "פת בסלו" הרי שהבעיות יפתרו מאליהן ותקופה קצרה אחרי החתונה גילו פתאום להוותם שזה לא בדיוק עובד "לפי הספר". לעומת זאת הכרתי גם כאלו שבתור רווקים שמרו על עצמם. שמעתי פעם הגדרה שהנישואין הם לא בית-חולים והאישה היא לא הרופאה. לא הכל בא על פתרונו בליל-הכלולות ומי שזקוק לעזרה עדיף לו לטובתו האישית לעשות זאת לפני הנשואין ולהגיע לחופה בצורה נכונה ובריאה.

    אני לא מכיר אותך. לא יודע מי אתה כשם שאתה לא מכיר אותי ולא יודע מי אני. לא פניתי אליך באופן אישי אלא בכללי לציבור שנהנה מאתרא קדישא הדין שידעו כולם שזה לא הוקוס פוקוס.

  2. אני מסכים אם מה שאתה אומר צדיק יקר, אבל איכא למיפרך (יש להקשות) פרשת חיי שרה פרק כד פסוק כז : וַיְבִאֶ֣הָ יִצְחָ֗ק הָאֹ֨הֱלָה֙ שָׂרָ֣ה אִמּ֔וֹ וַיִּקַּ֧ח אֶת-רִבְקָ֛ה וַתְּהִי-ל֥וֹ לְאִשָּׁ֖ה וַיֶּֽאֱהָבֶ֑הָ וַיִּנָּחֵ֥ם יִצְחָ֖ק אַֽחֲרֵ֥י אִמּֽוֹ:

    רש"י : האהלה שרה אמו. ויביאה האהלה, והרי היא שרה אמו, כלומר ונעשית דוגמת שרה אמו, שכל זמן ששרה קיימת, היה נר דלוק מערב שבת לערב שבת, וברכה מצויה בעיסה, וענן קשור על האהל, ומשמתה פסקו, וכשבאת רבקה חזרו : אחרי אמו. דרך ארץ, כל זמן שאמו של אדם קיימת כרוך הוא אצלה, [דאם לא כן אחרי אמו למה לי (שפתי חכמים)] ומשמתה, הוא מתנחם באשתו: (רש"י)

  3. המגיב לא סבר שאשה "אינה דבר חשוב ומרכזי בחיי האדם", ברור שכן, הוא רק אמר שהתחושה כאילו אם אני אתחתן הכל יסתדר, האושר היצר הרע המצב רוח הכל, זה לא מדוייק, כי החיים מלאים תמיד בנסיונות והתמודדויות, ואדם צריך בכל סיטואציה בה הוא נמצא, לנסות להתעלות מעל הכל ולחיות בשמחה ובקירבת אלוקים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל