לתרומות לחץ כאן

חיוב אבלות על יהודייה שהתאסלמה

שאלה:

יהודייה שהתאסלמה, חייתה כמוסלמית, מגיל 30 בערך. בשלב מסויים, התגרשה מאותו בחור איתו התחתנה(יש להם 7 ילדים). מתי שהוא הגיעה לארץ והאחיות שלה לקחו אותה לרבנות לבצע איזה שהוא מעשה(האחיות בגיל מבוגר אחת דמנטית, והשנייה לא זוכרת מה היה שם),כנראה להחזיר אותה ליהדות. האישה נפטרה בחו"ל ונקברה על ידי הילדים שלה בבית עלמין מוסלמי. שאלתי היא, האם האחים שלה צריכים לשבת שבעה?

תשובה:

שלום וברכה

באופן עקרוני אדם שהמיר דתו לא מתאבלים עליו. אמנם כאן לא ידוע מה בדיוק נעשה לאחר שחזרה לארץ, אבל אם גם לאחר הביקור בבית הדין לא שמרה מצוות, זה לא נחשב שחזרה לכלל ישראל, וכך גם נראה מכל הקשר שלה עם בני משפחתה וכו', ולכן חובת אבלות אין, אבל כן כדאי לעשות לעילוי נשמתה, שהרי אדרבה, היא צריכה תיקון גדול… כדאי שיאמרו עליה קדיש וילמדו משניות וכל מה שיכול להועיל.

בדומה לכך כתב החתם סופר (אבה”ע סו”ס סט) לגבי אמירת קדיש על מיש מאבד עצמו לדעת: “ואף שמורגל שאין אומרים קדיש על המאבד עצמו לדעת, לא ידעתי לזה טעם הגון וכי מפני שלא עשה מעשה עמיו לא נצילנו מרדת שחת ומי לנו שאינו עושה מעשה עמיו כאבשלום ודוד המלך עליו השלום אמר עליו שבע פעמים בני כדי להעלותו מז’ מדורי גיהנם. וכן אלישע (= המכונה “אחר”) לא עשה מעשה עמיו ור’ מאיר העלה עשן מקברו כדי להצילו מדינה של גהינום”.

בשורות טובות ושבת שלום.

מקורות:

ראה שו"ע יו"ד סי' שמה סעי' ה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל