לתרומות לחץ כאן

בורר בשבת

שאלה:

שלום רב למדתי השבוע הלכות בורר בשבת, ופגשתי השבת שאלה: אם במגשים עם מוקפץ (תערובת עוף וירקות) בן אדם שרצה לאכול רק ירקות – הוציא חתיכת עוף ממגש שלא רצה לאכול אותה, עבר על מלאכת בורר, האם זה אוסר חתית העוף או תבשיל הזה לאחרים בשבת הזו? האם מותר עם מזלג בתוך המגש להזיז חתיכות עוף לצד השני של מגש, כדי יותר קל להוציא ירקות ממוקפץ? תודה

תשובה:

שלום וברכה

זה לא אוסר על אנשים אחרים.

מותר להזיז בתוך התערובת באופן של פילוס דרך להגיע לירקות [ראה משנה ברורה שיט טז] אבל לא להפריד ממש את התערובת.

שבוע טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא זכיתי להבין התשובה. קודם כל נראה לי שהרב התכוון לס"ק ט"ו ולא ט"ז. ואם מדובר על מה שכתוב בס"ק ט"ו, שם לא מדובר בתערובת ממש של דברים רק במינים המונחים אחד על השני, ואז מותר לסלק מלמעלה כדי להגיע למה שיש למטה, בתנאי שזה לא פסולת אמיתי רק שני מיני אוכלים. אבל בתערובת עוף וירקות כל זה לא שייך. ולכן ממ"נ, ע",י פילוס דרך שכל האוכל נשאר בתערובת אם כן לא היה שום הפרדה ולא שייך בורר, ואז כשמסירים האוכל מן הפסולת לאכול מיד אין שום בעיה. אבל אם מדובר שנשאר בתערובת אז לא צריך להגיע לכל מה שכתוב במ"ב שם.

  2. במשנה ברורה שם ההגדרה היא שזה נחשב תערובת ואעפ"כ מותר שזה רק פילוס דרך, ומה שהוצרכתי לכך הוא בגלל השאלה שדן בה הביאור הלכה ועוד כאשר חלק מהתערובת מתוקנת ולא כולה האם יש בזה בורר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל