לתרומות לחץ כאן

לתת לנחש לטרוף עכבר חי או מת?

שאלה:

יש לי נחשים לצורכי פרנסה של אישתי שעושה הפעלות בבעלי חיים, אני בפועל מטפל בחיות, הנחשים אוכלים עכברים/חולדות, ושאר מכרסמים פעם בכמה שבועות, מה עדיף להביא להם חי או קפוא? (האם יש איסור של צער בעלי חיים באחד מן האופנים)
בדרך כלל הנחש תוקף וחונק למוות את טרפו תוך כמה שניות או דקות, אך לעיתים שאינו רעב, הוא רק מאיים, ואז לאחר כ10 דקות אוציא את המכרסם ועת מועד יותר מאוחר, במצבים האלו שהנחש לא אוכל מייד, ניכר שהעכבר לצורך העניין רועד מפחד, וזנבו מזדקר מאימה. הרגשתי רע בשבילו, אך זו דרכה של עולם, וכפי מה שראיתי בנודע ביהודה שכל דבר לצורך האדם אין בו משום צער בעלי, אך אולי שאני יהרוג אותו לפני במכה אחת וגמרנו ואז יאכיל אותו מת ? או שעדיף שאני יהיה בבחינת שב ולא תעשה ויתן לנחש לעשות את המלאכה בעצמו. (יש לציין שאיני מגדל שום חיה לצורך הנאה אישית או לשם תענוג אלא נטו לצורכי פרנסה, ולולי זאת הייתי נפטר מכל בחיות)
תודה רבה.

תשובה:

בודאי יש להמית קודם את המכרסם בצורה הכי מהירה ונוחה לו שלא יהיה לו צער, ורק כך לתת לנחש, ושהילדים לאיראו את זה, זה לא טוב לנפש שלהם, לא את ההמתה ולא את הטרף. תתייעץ עם וטרינר כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.

שבורא עולם ישלח לך שפע של פרנסה בצורה נעימה ועדינה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל