לתרומות לחץ כאן

גידול בעלי חיים – צער בעלי חיים

שאלה:

אתחיל בכך שאין לי שום שמץ של מושג בנושא וכל ה”ידע” שלי מסתכם במאמר אינטרנטי. אבל אם המידע נכון ומבוסס האין בזה משום צער בעלי חיים לגדל פרות במכלאות, לפטם אותם, להכניס אותם להריון ולאחר מכן לנתק אותם מילדיהם רק בשביל שיוכלו למכור עוד כוס חלב?

https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%A4%D7%AA

תשובה:

שלום וברכה

הסינון ההלכתי שלי אינו מאפשר לי להכנס לקישור שצירפת, רק נתייחס לענין באופן כללי, אינני יודע מה הרגש שיש לפרות, באופן כללי הבריאה כולה נועדה עבור האדם, הדבר הזה מפורש כבר בחומש בראשית "וירדו בדגת הים ובעוף השמים", "וּמוֹרַאֲכֶם וְחִתְּכֶם יִהְיֶה עַל כָּל חַיַּת הָאָרֶץ וְעַל כָּל עוֹף הַשָּׁמָיִם בְּכֹל אֲשֶׁר תִּרְמֹשׂ הָאֲדָמָה וּבְכָל דְּגֵי הַיָּם בְּיֶדְכֶם נִתָּנוּ", ועוד פסוקים. זה היעוד של בעלי החיים, לשמש את האדם. כלומר, עצם השימוש בבעלי החיים, גם אם הוא כרוך במאמץ עבור בעלי החיים, זו מטרת בריאתם. כך נהגו כל גדולי הדורות, תנאים אמוראים ראשונים ואחרונים, רכבו על חמורים, נסעו בעגלות רתומות לסוסים, חרשו וזרעו בסיוע שוורים, אכלו בשר עגלים ושתו חלב וכו'.

יחד עם זה, וחשוב להדגיש זאת! תנאי המחייה של בעלי החיים חייבים להיות מותאמים לצרכיהם, אין לגדל בתנאי צפיפות רבים מידי, יש לספק מזון ושתייה לפי הצורך ועוד ועוד, ואכן על משרד הבריאות ובעלי הרפתות לתת את הדעת על כך.

ברכה והצלחה ושבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל