לתרומות לחץ כאן

טלית ותפילין ברחוב – פחי אשפה

שאלה:

שלום וברכה,
1. רציתי לשאול האם לצאת עם טלית ותפילין בימינו, ואני הולך במקומות שיש בהם צואת כלבים ופחים ירוקים (- וכמדומני לפעמים גם יש סדקים בפחים או שהמכסים פתוחים), 2. והאם באופן שאני לא הולך לנץ אלא למניין מאוחר יותר, כשכבר מצויים אנשים רבים ברחוב- האם גם אז אפשר לצאת עם טלית ותפילין (יסוד הספק שלי הוא מחמת מה שכתב המסילת ישרים ב'חסידות' שיש פעמים שצריך לעזוב חסידותו וכגון במקום שגורם לפושעים לצחוק והם יענשו בגינו, ולי אכן קרא שעברתי במעבר חציה וצחקו 2 נערים , איני בטוח בוודאות אם הם צחקו בגיני או מחמת איזו בדיחה שסיפרו ביניהם, מ"מ הדבר עורר בי חשש שמא יש להניח ממנהגי בשעות מאוחרות יותר? ועל כן אשמח לשמוע דעת תורה בנדון?
תודה רבה מראש לרב

תשובה:

יש מעלה גדולה להניח טלית ותפילין בבית, וללכת לבית הכנסת, כשמעוטר בטלית ותפילין.

יש שנמנעים מלעשות כן, מכיון שלפעמים בדרך עוברים ליד מבואות מטונפות ואז צריך שהתפילין יהיו מכוסים, ומי שלבוש בתפילין של ראש קשה מאוד לכסותו לגמרי, אמנם מי שנזהר ואינו עובר בתפילין מגולות ליד מבואות המטונפות – פחי אשפה, וודאי שראוי להניח בבית, וגם אותם שנמנעים מלהניח בביתם מהסיבות הנ"ל, ראוי להניח את התפילין כשמגיע לחצר של בית הכנסת, לפני שנכנס לבית הכנסת (במסדרון וכדומה), מפני שיש מעלה להיכנס לבית הכנסת כשהוא כבר מעוטר בטלית ותפילין.

אין לחשוש למה שאולי צוחקים, זה לא מצחיק והיום כולם מכירים יהודים עם תפילין, ואדרבה, על זה הרי נאמר "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"…

מקורות

עיין ב"י ודרכי משה או"ח סימן כ"ה שהביאו בשם הזוהר הקדוש פרשת ואתחנן שכתב שיש עניין גדול ללבוש תפילין בבית וללכת כן לבית הכנסת. ועיין בשו"ע סימן כ"ה סעיף ב' שכתב שכך צריך לנהוג. ועיין שם במשנה ברורה סק"ח שכתב שאם עובר במבואות המטונפים, יניחם בחצר בית הכנסת.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *