שאלה:
מה קורה אם אדם ספר נכון את הימים אך טעה בחשבון השבועות כגון אמר "היום שנים עשר יום שהם שבוע אחד וארבעה ימים בעומר" במקום "וחמישה ימים"
תשובה:
שלום רב,
אם הוא עדיין באותו יום (היום) צריך לחזור ולספור כראוי בלי ברכה. וגם זה אינו מעכב. ושאר הימים ודאי ימשיך לספור עם ברכה.
מקורות:
ראה משנה ברורה סי' תפט ס"ק ז' שהביא מחלוקת בפוסקים האם מנין השבועות מעכב או לא, ולכן באותו יום יספור שוב בלי ברכה. ושאר הימים יכול לספור עם ברכה משום שיש לנו ספק נוסף: הספק הכללי בספירת העומר האם כל יום הוא מצווה בפני עצמו או לא. ובמקרה זה שלא מדובר בסופי שבוע (7,14,21, וכד') כתב המשנה ברורה בסק"ט שגם לדעת הסוברים שמנין שבועות מעכב, כאשר לא מדובר בסופי שבוע אין זה מעכב, ולכן אם טעה ברור שממשיך מכאן והלאה עם ברכה כרגיל.
ומה יקרה לפי זה אם ביום ארבעה עשר טעה כנ"ל והזכיר ארבעה עשר יום שהם שבוע אחד וששה ימים
כאן לשיטת הסוברים שחובה לספור שבועות זה אכן מעכב, אלא שעדיין יש את החולקים ויספור ללא ברכה
השאר תגובה