איסור הנאה בחמץ מבוער – המשך

שאלה:

עדיין לא הבנתי כיצד שייך איסור הנאה בחמץ שאינו בעין כגון שהתפחם והרי אינו נהנה כאן מהחמץ עצמו שהרי הוא כבר שרוף ומבוער אלא אם נאמר מצד אחשביה שנהנה ממה שהוא אפה או בישל בו?
2) בכלל באופן מציאותי היכי תמצי חמץ שהתפחם כגון פיתה שאפשר להסיק בו תנור ולאפות או לבשל בו, לא נראה לי מציאותי שאפשר עם חמץ שהתפחם להסיק תנור כדי לחממו בדרגת חום כזאת שאפשר לאפות או לבשל בו.

תשובה:

שלום וברכה יש כאן פחם שהוא חפצא בפני עצמו ואם כבר חל עליו איסור הנאה איסור זה אינו פוקע ממנו. לגבי שאלתך המציאותית אינני יודע, אולי אם זו ערימה שלמה של פחמים כאלו אפשר… עכ"פ זה מה שכתוב בשו"ע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל