לתרומות לחץ כאן

תספורת בספירת העומר -קורונה

שאלה:

שלום רב,
מכיוון שלא ניתן להסתפר כעת, האם אפשר יהיה להסתפר במהלך ספירת העומר (לפני ל"ג), בהנחה שהמשבר יהיה מאחורינו עד אז?

תשובה:

שלום וברכה ידידי. שאלה דומה נדונה בשערי תשובה בסי' תצג, לגבי אדם שהיה אבל לפני החג והיה אסור עליו להסתפר, ושם הביא שיש שהתירו לו להסתפר אחר אבלותו תוך ימי הספירה, אולם בס' זרע אמת חלק על היתר זה, יתכן שגם כאן במידה והסגר הוא גמור ולא ניתן להסתפר הדין דומה. אמנם מי שיכול היה להסתפר בביתו, אלא שהוא רוצה תספורת יותר מקצועית, מסופקני אם יוכל לסמוך על היתר זה… שיהיו בשורות טובות.

הצטרף לדיון

14 תגובות

  1. נראה שיש מקום להחמיר יותר בחוה"מ ע"פ שעה"צ סי' תקל"א סק"ז דרק באונס שמוחלט שלא היה באפשרותו להתגלח מותר בחוה"מ עיי"ש, ולפ"ז במצבינו מי יודע אם יש לו מכונה בבית שהיה יכול להסתפר בעצמו ואין זה אונס מוחלטת

  2. לפי דברי שעה"צ הנ"ל גם למי שאין לו מכונה תהא התגלחת אסורה כיון שאינו אונס מוחלט כמו האונסים שהתירו חז"ל וכמבואר שם

  3. האם יהיה אפשר לסמוך על שו"ת הרד"בז שאפשר להסתפר כל יום שישי בפרט שבשו"ע מופיע שהיוצא מבית האסורים מותר לו להסתפר ותקופת הקורונה דומה במקצת לבית האסורים

  4. אני לא יודע לתקן תקנות חדשות, זו שאלה לגדולי הפוסקים. אני כן יודע שאם אפשר בר"ח אייר, ואחר זה שוב אחרי שבועיים בל"ג בעומר, אז למה לחפש קולות נוספות, זה פיקוח נפש??

  5. שלום לרבנים,
    בהמשך לנדון זה.
    האם בן עדות המזרח, שהקפיד לא להתספר בימי הספירה על אף הקושי בשנה זו, האם יכול להקל להסתפר בליל לג בעומר? (יום שני בלילה? – המצב פשוט ממש גרוע)
    (אגב. לומר שהיה יכול להסתפר בביתו קודם החג לבד ע"י מכונה זה קצת מוגזם ולא הצלחתי להבין טענה זו, הרי הוא יראה כמו "ליצן" ואיפה כבוד הבריות? לא סתם יש מקצוע כזה. נ.ב ניסיתי כבר פעם לספר את אחד הילדים שלי והתוצאה היתה "הרת אסון" והיה צריך ללכת עם כובע עד שגדל השיער)

  6. 1. ודאי יש לחכות עד לד בבוקר, זה כבר כמעט לא זמן… אלא אם כן יש חשש חציצה לתפילין שאז יסתפר עוד היום.
    2. מי שלא יכול לא יכול, דיברתי על כך שיש הנהגה מאוד רווחת לספר ילדים בבית, גם אני מספר את ילדי כבר הרבה שנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל