שהמשיח יתגלה -אדם יקבל את השכר שלו עד לרגע שהמשיח התגלה, מה בעניין גאולה ברחמים או בדין?איך זה מתקשר לביאת משיח ואיך זה מתקשר לשכר שאדם יקבל עד ביאת משיח?תודה
תשובה:
שלום ידידי
אינני יודע מנין אתה למד שביאת המשיח תגרור אחרי מתן שכר ועונש, נכון הדבר שכל אחדיזכה מן הסתם לקירבה אליו לפי מצבו הרוחני, ומסתבר שגם לא כולם זוכים לביאתו, אבל מתן שכר ועונש יהיה לכל אדם אחר מותו, וכן לאחר סיום העולם הגשמי ותחילת הוויתו הרוחנית באלף השביעי.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
4 תגובות
התכוונתי שאחרי ביאת משיח לא תוכל לחזור יותר בתשובה, והשכר שלך- לאחר המוות -יהיה איך היית עד ביאת משיח.
לכאורה, אף שהנקודה הזו לא ברורה לי כל צורכה, שכן לדעת רמח"ל כל הנושא של שכר ועונש אינו סטירות או סוכריות, אלא שכר העבודה הוא בעצם הקירבה שהגעת אליה בעולם הזה, כל אחד בא עם הכלים שיצר לעצמו כאן, וכיון שהמציאות כולה רוחנית, זה עונג או יסורים… ממילא יכול להיות שביאת המשיח תיצור כזו קירבה שתייצר גם כלים, אינני יודע… הכי טוב לחזור בתשובה עכשיו וזהו…
אז כעקרון יכול להיות שתיהיה ביאת משיח אך תיהיה גאולה בדין?
אני מבין שאין קשר בין הנושאים, הגאולה תהיה והדין יש לכל אדם באופן פרטי בלי קשר לענין הזה.
התכוונתי שאחרי ביאת משיח לא תוכל לחזור יותר בתשובה, והשכר שלך- לאחר המוות -יהיה איך היית עד ביאת משיח.
לכאורה, אף שהנקודה הזו לא ברורה לי כל צורכה, שכן לדעת רמח"ל כל הנושא של שכר ועונש אינו סטירות או סוכריות, אלא שכר העבודה הוא בעצם הקירבה שהגעת אליה בעולם הזה, כל אחד בא עם הכלים שיצר לעצמו כאן, וכיון שהמציאות כולה רוחנית, זה עונג או יסורים… ממילא יכול להיות שביאת המשיח תיצור כזו קירבה שתייצר גם כלים, אינני יודע… הכי טוב לחזור בתשובה עכשיו וזהו…
אז כעקרון יכול להיות שתיהיה ביאת משיח אך תיהיה גאולה בדין?
אני מבין שאין קשר בין הנושאים, הגאולה תהיה והדין יש לכל אדם באופן פרטי בלי קשר לענין הזה.
השאר תגובה