שאלה:
שלום לרב: בעניין כיסוי בצואה במחנה מה שהתורה כותבת דנתי עם חבר האם יש 2 מצוות נפרדות האחת לשאת יתד / את חפירה בשביל לכסות והשנייה הכיסוי עצמו של הצואה או האם המצווה היא לכסות וזה לא משנה איך עושים את זה וזו רק מצווה אחת והציווי של נשיאת היתד זה רק אמצעי לצורך קיום מצוות הכיסוי ?
תשובה:
שלום וברכה,
מסתבר שהמצווה לכסות, והתורה מזהירה שיהיה לו אמצעי שיוכל לכסות ולכן יש לקחת את היתד. ולכן דוקא ההולכים למלחמה שנפנים שם צריכים, אבל הנשארים בבית לא הוזהרו לשאת יתד כיון שיכולים לכסות בצורה אחרת.
בהצלחה.
ברגע שיש מצוות כיסוי – האם זה כמו כיסוי הדם? יש ברכה? יהיה אסור לכסות ברגל?
זו מצוה של הנהגה ראויה ואין עליה ברכה, כמו כל המצוות שבין אדם לחברו ועוד.
השאר תגובה