לתרומות לחץ כאן

שימוש ובינוי בממ"ק (מרחב מוגן קומתי)

שאלה:

האם מותר לאדם שקנה זכות שימוש במקלט לעשות בו כרצונו ולפגוע ביכולתו של המרחב המוגן להגן בשעת מלחמה, השכנים לא רוצים ביניהם והם לא יודעים מה לעשות, אולי להזמין את פיקוד העורף, כעת גם התפוצץ צינור של דוד מים בהחדר שהוסב לדיור במרחב המוגן והרס את המעלית של הבניין כתוצאה ישירה משינוי יעוד, מה על ועד הבית לעשות במקרים הרבים שקיימים אצלו בבניין בנושא זה ?

תשובה:

שלום וברכה,

לא הבנתי את שאלתך, כתבת שקנה את הזכות להשתמש במרחב המוגן לעשות בו כרצונו, ואח"כ כתבת שהשכנים לא מסכימים. אם זה קנוי לו מדוע ניתן לעכב? ואם לא קנוי לו אז ודאי שניתן לעכב.

אין לפנות לפיקוד העורף אלא יש לפנות תחילה לבית דין.

לגבי נזילת המים – גם אם יש לו רשות לבנות, אבל צריך שהבנייה תהיה בטיחותית ולא בצורה רשלנית. (לגבי הנזק שנעשה, יש לפרט את הסיפור, כדי לדעת האם יש פשיעה או לא, וכן לברר האם המים הזיקו בזרימתם, או אחר שנחו.)

בהצלחה.  

מקורות:

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על המענה
    הדיירים טוענים ש :
    1. אדם שקנה זכות שימוש בממ"ק זה לא אומר שיש לו את הזכות להזיק את המרחב המוגן ולהוציא אותו מיכולתו להגן.
    2. ישנם נהלים שחייבים לשמור עליהם בממ"ק בנושא שימוש דו תכליתי בו כך שיהי' ניתן להתפנות אליו בשעת הצורך, כך שהמקלט לא ישמש לאחסון והשימוש ייעשה בעתות שגרה בלבד, בעתות חירום חייבים לרוקן את המקלט מחפצים, הציוד שיוכנס למקלט לא יתפוס יותר מחמישית (20%) משטח המקלט, הציוד לא יהיה קבוע וניתן יהיה לפנותו בתוך 4 שעות מזמן הכרזת מצב "הכן" על ידי פיקוד העורף, לא יוכנס למקלט ציוד או חומר דליק או רעיל שעשוי לסכן את מי שנמצאים במקלט. סעיף 12(ב) לחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951( חוק הג"א) קובע כי …."… ולהחזיקם במצב המאפשר את השימוש בהם בעת הצורך".
    3. בניה בממ"ק ודאי על פי המוזכר אסורה באופן שהיא משנה את יעודו להגן בעת מצב חירום.
    4. בניה שאינה עפ"י החוק והתקן ולשימוש יעוד המקום בודאי מחייבת את האדם ששינה ליטול אחריות מלאה על מעשיו לנזקים שיצאו ממעשיו, ואין שאר הדיירים אשמים לשאת בנזקים שנגרמו בפשיעה זו.

    האם הם צודקים ?

  2. מרחב מוגן בארצינו הקדושה הוא דבר חיוני – לצערינו. וצודקים השכנים שדורשים שיהיה מרחב מוגן ובטיחותי לכלל הדיירים. כמו כן שינוי יעד של רכוש המשותף צריך הסכמת השכנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל