לתרומות לחץ כאן

ועד הבית שרוקן את כל החפצים המונחים בלובי

שאלה:

שלום וברכה בבניין בו אנחנו גרים יש חדר עגלות, אנחנו הנחנו שם עגלה שאינה בשימוש יומיומי (ועליה מדבקה עם שם משפחה וטלפון). לאחרונה וועד הבית שם מודעה בבנין שמאחר והרבה שכנים הניחו שם עגלות וחפצים שלא בשימוש כל הזמן זה נהיה שם כמו מחסן ומתיישבים שם בחדר הרבה חתולים. ולכן כל שכן מתבקש לפנות מחדר העגלות את כל מה שיש לו שם עד ליום רביעי בבוקר (רביעי האחרון), ולאחר מכן כל מה שישאר בחדר העגלות יזרק לפח ויעשו שם נקיון. אני הוצאתי את העגלה שלנו משם ושמתי אותה בקומת הכניסה, שיש שם כמו לובי למשחק ילדים(תחת כיפת השמים). הנחתי את זה שם על מנת למצוא לזה מקום אחסון אחר תוך כמה ימים. חשוב לי לציין שבלובי ששם הנחתי את העגלה יש הרבה זוגות אופניים ועוד כל מיני חפצים ללא שימוש כלל. וזה מפריע למשחק הילדים בשטח זה, ועם זאת וועד הבית לא דואג לפינוי ונקיון שם. להפתעתי , בשעות של לפנות בוקר אני שומעת מחלון הבית את משאית האשפה ופתאום אני רואה שהעגלה שלנו מוכנסת לתוך המשאית אשפה. העגלה עלתה לנו 2700 שח. ולאחר שימוש של כמה שנים, רצינו למכור אותה ביד שניה בסכום של בין 1000 ל1500 שח השאלה שלי היא האם זה צודק שזרקו לנו את העגלה למרות שבהודעה היה כתוב על נקיון ופינוי חדר העגלות בלבד ולא כל קומת הכניסה? מי אמור לשאת בנזק? והאם ניתן להפחית את סכום הנזק או חלקו מתשלום דמי הוועד בית? בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

אם הועד הבית החליט לנקות גם את הלובי בחוץ, והמודעה נועדה לפנות את החפצים שנמצאים גם בלובי בחוץ, הרי הם פעלו כדין ואין עליהם חובת תשלומים. אם הועד הבית הכריז רק על החדר מדרגות ולא על הלובי בחוץ, יש אשמה על ועד הבית. אמנם אם הפועלים מעצמם פינו את הלובי בחוץ, בכל מקרה אין תלונה על ועד הבית.

לא ניתן לקזז את תשלומי ועד הבית, כיון שצריך לשמוע את הצדדים, ולכן לא הותר לך להשתמש ולהנות מהוצאות של כל השכנים לפני שאתה מברר שהם חייבים לך.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל